امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۰:۱۷  آخرین بروزرسانی : دی ۱۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ | کد خبر : 209
  • نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور صاحب‌نظران و در جمعی آرام امکان‌پذیر است. در مذاکرات هسته‌ای باید روحیه نقدپذیری وجود داشته باشد، نباید این گونه باشد که به بهانه حمایت از تیم مذاکره‌کننده، هیچ نقدی انجام ندهیم. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛محسن کوهکن، […]

    نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور صاحب‌نظران و در جمعی آرام امکان‌پذیر است. در مذاکرات هسته‌ای باید روحیه نقدپذیری وجود داشته باشد، نباید این گونه باشد که به بهانه حمایت از تیم مذاکره‌کننده، هیچ نقدی انجام ندهیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری، در مناظره “جنبش دانشجویی و مدیریت مطلوب آن” اظهار داشت: دنیا،دانشجو و دانشگاه را یک چالش می‌داند که برای استفاده از آن باید اصلاحاتی را انجام دهیم. در تمام دانشجویان جهان در رابطه با آزاداندیشی و آزادی فکر ظرفیتی وجود دارد،زیرا هنوز به فضای مادی آلوده نشدند.

    کوهکن افزود: یک ظرفیت وجود دارد که فقط مختص دانشجویان کشورمان است.این موضوع به مبانی جمهوری اسلامی ایران که پشتوانه‌ی قوی آزاداندیشی دانشجویان است، برمی‌گردد.

    وی تصریح کرد: در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر در صورتی که دانشجوی ما نقص یا کجی ملاحظه کرد،می‌تواند نقد کند. امروزه مجلس شورای اسلامی قانونی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر تصویب کرده که حق و حقوق را برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در نظر گرفته است.

    کوهکن افزود: دنیا، دانشجوی فهیم و بصیر را نمی‌خواهد، اما در نظام جمهوری اسلامی ایران دانشجو باید فهیم و بصیر باشد. این نهایت ظلم به دانشگاه و دانشجو است که هر حزب و گروهی مطالبه‌شان را از این قشر پیاده‌نظام طلب کنند.

    نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: همه‌ی ما باید روحیه‌ی نقدپذیری داشته باشیم و در رابطه با موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز باید نقد را مطرح کنیم و نه اینکه به بهانه‌ی حمایت از تیم مذاکره‌کننده هیچ نقدی انجام ندهیم. البته این گونه نباشد که در مسئله هسته‌ای چند صدایی وجود داشته باشد که دشمن از آن سوء‌استفاده کند.

    کوهکن افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با حضور صاحب‌نظران و در جمعی آرام امکان‌پذیر است. در صورتی که رئیس دانشگاه این چنین برنامه‌ها را بدون حواشی ببیند، خود او نیز حمایت کننده این مراسم خواهد بود. البته این را نیز ذکر کنم که یکی از موانع برگزاری مناظره‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی، فضای ناسالمی بود که در دوران اصلاحات وجود داشت، چرا که در آن زمان دانشجویان در مناظرات بر طبل جنگ می‌کوبیدند.

    نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری بیان داشت: زمانی که دانشجویان ما خود را از درگیری‌های حزبی و جناحی خارج کنند، فضا برای گفتگو و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فراهم می‌شود. این را نیز ذکر کنم که عدم رأی اعتماد مجلس به چند وزیر پیشنهادی وزارت علوم این گونه بود که وزیر بهداشت رئیس جمهور فعلی اکثر رؤسای دانشگاه را تغییر داده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کرد و با رأی همه‌ی آن‌ها موافقت می‌شد اما همین شورا نسبت به تغییر رؤسای دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم و معرفی آن‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نمی‌داد.

    نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که شخصی بگوید ۱۳ میلیون نفری که به کاندیدای خود رأی دادند، فتنه‌گر هستند، بزرگ‌ترین ظلم را به نظام کرده‌اند. ما این را قبول نداریم اما در مقابل فتنه کوتاه نمی‌آییم. در سال ۷۶ نیز شاهد بودیم زمانی که خاتمی رأی آورد، ناطق نوری نیز به وی تبریک گفت و در مجلس نیز به گونه‌ای عمل کرد که مقابل مجلس و دولت برداشت منفی نشود.

    کوهکن تصریح کرد: هیچ کدام تمایلی نداریم که جریان اصلاح‌طلب از صحنه‌ی سیاسی حذف شود و تمایل‌مان این است که این جریان زیر سقف نظام جمهوری اسلامی خود را اصلاح کند. این برای ما جای سوال است سحرخیز که یک اصلاح‌طلب است عنوان می‌کند اصلاح‌طلبان علاقه‌ای به امام خمینی (ره) ندارند، چرا واکنشی نشان نمی‌دهید؟

    نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که اصلاح‌طلبان برای خود منشور اصلاح‌طلبی درست کنند، این گونه سخنان در حلقه‌ی اصلاح‌طلبی جایی نمی‌گیرد. البته این اقدام با ریزش همراه بود، اما دامن اصلاح‌طلبان را از شایعه فتنه پاک خواهد کرد. ما خواستار این هستیم که اصلاح‌طلبانی که نظام را قبول دارند در همه‌ی صحنه‌ها حاضر باشند.

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "کرسی‌های آزاداندیشی با حضور صاحب‌نظران و در جمعی آرام امکان‌پذیر است/در مذاکرات هسته‌ای باید نقد را مصرف کنیم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی