امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۷:۴۰  آخرین بروزرسانی : دی ۱۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ | کد خبر : 207
  • تو بسته خبر تو خبر این هفته؛ از روی آتش سیاسیون در دانشگاه‌ها پریدیم و به مناظره بی‌ربط «الله‌کرم» و «اصغرزاده» رسیدیم! به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، به دهمین بسته از بسته‌های خبری «خبر تو خبر» رسیدیم. تو این قسمت از «خبر تو خبر» یک خلاقیت خوب به خرج دادیم و عکس هم به […]

    تو بسته خبر تو خبر این هفته؛ از روی آتش سیاسیون در دانشگاه‌ها پریدیم و به مناظره بی‌ربط «الله‌کرم» و «اصغرزاده» رسیدیم!

    به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، به دهمین بسته از بسته‌های خبری «خبر تو خبر» رسیدیم.

    تو این قسمت از «خبر تو خبر» یک خلاقیت خوب به خرج دادیم و عکس هم به همراه خبرها اضافه کردیم!

    خبرهای این هفته بیشتر حول روز دانشجو بود؛ ما هم ابتدای «خبر تو خبر» این هفتمون رو با اظهارات چهره‌های شاخص سپهر سیاست کشور آغاز می‌کنیم.

    آتش سیاسیون بر تب سرد دانشگاه

    همواره روز دانشجو بهانه خوبی برای کنش‌گران سیاسی است که با حضور در دانشگاه‌ها، دیدگاه‌های سیاسی خود را مطرح کنند. در این بخش به اظهارات عده‌ای از همین فعالان سیاسی اشاراتی خواهیم انداخت.

    «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با حضور در «دانشکده ادبیات دانشگاه تهران» درباره سران فتنه ۸۸ و تحمیل اراده ملت ایران به طرف مقابل گفت.

    گزیده صحبت‌های جلیلی:

    *در ۳۵ سال گذشته این تجربه عملا به ما نشان داد که هرجا صحنه نبرد بوده آنکه پیروز شده ملت ما بوده است. پیروزی یعنی اینکه بتوانیم اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کنیم.

    *همان آمریکا، انگلیس و فرانسه‌ای که امروز ما را تحریم می‌کند مأوای منافقین است.

    *دلیل اینکه من گفتم برخی از افرادی که در حصر قرار گرفتند به بعد از فتنه ۸۸ مربوط است به دلیل آن است که شما می‌دانید آنان در فتنه ۸۸ به غبارآلود کردن فضا و ایجاد تردید اقدام کردند.

    *یکی از این افراد در فتنه ۸۸ پیشرفت‌های علمی را به سخره گرفت و این جمله خود «موسوی» است که مردم حتی نسبت به سرنوشت کرم‌ها و لاک‌پشت‌ها حساس هستند و می‌خواهند بدانند نتیجه این تحقیقات چیست و این اظهارات خودشان است که دانشجو و دانشگاه باید بصیرت داشته باشد.

    «علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مهمان دیگر دانشگاه تهران در روز دانشجو بود. وی با حضور در «تالار شهید چمران»، از لزوم حفظ جایگاه «ولایت فقیه» در انتقاد گفت؛ مطهری همچنین گذری هم به موضوع امر به معروف زد.

    گزیده صحبت‌های مطهری:

    *هیچ تصمیمی نیست که انقلاب ما را از مسیر خود خارج کند، البته وجود ولی‌فقیه بسیار کمک‌کننده است اما ولی‌فقیه وظیفه ما را کم نمی‌کند و هر‌کس وقتی ظلم دید باید امر به معروف و نهی از منکر کند.

    *در انتقاد باید جایگاه «ولایت‌فقیه» را حفظ کرد؛ چرا که ولایت‌فقیه ولایت مکتب است و ولایت‌فقه حاکم است و نه ولایت شخص.

    *در حال حاضر هر کس نظر مخالفی بیان می‌کند به ضدیت با نظام متهم می‌شود که این درست نیست.

    «عباس عبدی» از دانشجویان خط امام که بعدها با ابراز پشیمانی از حضور در صحنه «انقلاب دوم»، از خط امامی بودنش هم ابراز پشیمانی کرد! با حضور در «دانشگاه صنعتی امیرکبیر» از تفاوت دیدگاهش نسبت به دیگران درباره فتنه سال ۸۸ گفت.

    گزیده صحبت‌های عبدی:

    *اگر شرایط به همان زمان(۱۳ آبان سال ۵۸) برگردد نیازی نیست که ما و دیگران باشیم، شما هم در همان شرایط قرار بگیرید و رفتاری که با شما بشود، شما هم همین اقدام را انجام می‌دهید.

    *من در جایگاهی نیستم که بخواهم خط قرمز نظام را تعیین کنم؛ نظرم در مورد قضیه سال ۸۸ کاملا متفاوت است و نظر من با اصولگرایان و حتی با دوستان اصلاح‌طلب فرق می‌کند.

    اما در قسمت اول خبر تو خبر این هفته، در نهایت به سراغ «عارف اصلاحات» می‌رویم؛ «محمدرضا عارف» معاون اول دولت اصلاحات، در دانشگاه شهید بهشتی حاظر شد و به نسبت هم‌کیشان خود، عاقلانه‌تر و سنجیده‌تر سخن به میان آورد.

    گزیده صحبت‌های عارف:

    *در صورت اجماع اصلاح‌طلبان کاندیدای مجلس دهم خواهم شد و اگر اجماع صورت نگیرد به اجماع میان اصلاح‌طلبان کمک خواهم کرد.

    *انتخابات سال ۸۸ یک انتخابات باخت – باخت و انتخابات سال ۹۲ یک انتخابات برد – برد بود.

    *معتقدم طیف اصلاحات باید با یک لیست ۳۰۰ نفره در کشور شرکت کند و همچنین ان شرکت نیز باید بر اساس خرد جمعی باشد.

    *بهترین تعبیر درباره انتخابات سال ۸۸ را مقام معظم رهبری گفتند و ما باید سخنان ایشان را در آن سال بخوانیم تا ببینیم در آن فتنه‌ای که گفته می‌شود چه کسانی هستند.

    یک خبر؛ یک تکذیب

    «اشرف بروجردی» معاون اجتماعی وزير كشور دولت اصلاحات، در گفتگو با روزنامه «آرمان» گفت که «محمد فرهادی» به همراه ۲ گزینه دیگر توسط «غلامعلی حدادعادل» برای تصدی وزارت علوم به روحانی پیشنهاد شده بود.

    اظهارات بروجردی باعث شد که دفتر حدادعادل نسبت به این اظهارات پاسخ دهد.

    متن این پاسخ به شرح زیر است:

    پیرو درج مصاحبه خانم «اشرف بروجردی» بدینوسیله اظهارات ایشان درباره «دکتر حدادعادل» و معرفی «دکتر فرهادی» و دو گزینه وزارت علوم به رئیس‌جمهور تکذیب می‌شود. اظهارات ایشان خلاف واقع بوده و صحت ندارد.

    دورانی که گذشت!

    «امیر محبیان» فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفتگویی که با روزنامه «آفتاب یزد» داشت، صحبتی را از «رهبر معظم انقلاب» به میان آورد و گفت: «ایشان یک صاحب‌فکر را بر صدها پیرو فاقد فکر ترجیح می‌دهند.»

    گزیده صحبت‌های محبیان:

    *با شناختی که از دیدگاه رهبری دارم ایشان یک صاحب‌فکر را بر صدها پیرو فاقد فکر ترجیح می‌دهند. این همه تأکید بر بصیرت از این روست.
    *جریان اصولگرا باید رابطه تشکیلاتی خود با اعضا را مجددا تعریف کند؛ دیگر آن زمان گذشته است که با ابزار و توجیه شیخوخیت و سابقه انقلابی و سیاسی صرف، اطاعت هواداران را به دست آورد و آن را نگه داشت.

    *«آیت‌الله موحدی کرمانی» شخصیتی ملایم دارند و می‌توانند مسیر «آیت‌الله مهدوی» را ادامه دهند، فقط نگران خوش‌بینی فاقد منطق عملیاتی و خلاف داده‌های تجربی به تندروها هستم.

    دلخوری عمار انقلاب از بعضی‌ها

    «غلامرضا مصباحی‌مقدم» سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» درباره دلخوری «آیت‌الله مهدوی‌کنی» از نوع برخورد برخی رجال در صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ گفت.

    گزیده صحبت‌های مصباحی‌مقدم:

    *در مورد مجلس شورای اسلامی بیشترین ورود را جامعه روحانیت مبارز دارد ولی همواره مایل به همکاری از سوی جامعه مدرسین هستیم. گاهی جامعه محترم مدرسین اظهار می‌کنند که در کلیات ورود می‌کنیم ولی در مصادیق ورود نمی‌کنیم ولی نسبت به مجلس خبرگان مصادیق را هم مطرح می‌کنند.

    *آنچه که در قدم اول مهم است، حضور «ناطق‌نوری» در جلسات جامعه روحانیت مبارز است. ما هنوز ناامید نیستیم و امیدواریم که ناطق‌نوری باز هم تشریف بیاورند، بنابراین نقش ایشان زمانی معنی پیدا می‌کند که در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت کنند.

    *هاشمی‌رفسنجانی مانند ناطق‌نوری عضو مؤسس جامعه روحانیت مبارز هستند و اعضایی که بنیان‌گذار هستند، به عنوان اعضای دائمی تلقی می‌شوند ولو در جلسات شرکت نکنند، ما ابراز تمایل کردیم که هاشمی‌رفسنجانی نیز در جلسات شرکت کنند.

    *آخرین دعوتی که ازهاشمی‌رفسنجانی شد، ظاهراً اظهار کرده بودند که اگر دوستان به دفتر من تشریف می‌آوردند، من هم در جلسات جامعه روحانیت مبارز شرکت می‌کنم.

    *جامعه روحانیت مبارز یک حزب نیست و کارکرد حزبی ندارد و اصلاً مایل نیستیم به عنوان حزب تلقی شویم، زیرا در این صورت به عنوان یک حزب در کنار سایر احزاب قرار می‌گیرد ولی جامعه روحانیت به عنوان تشکل علمایی و روحانی است و بیشترین وظیفه و کارکرد خود را امور دینی می‌داند.

    *ائتلاف ۱+۲ بعد از اعلام حضور و تشکیل ائتلاف، خدمت «آیت‌الله مهدوی‌کنی» رسیدند و اعلام کرده بودند که ما بنا را بر این گذاشتیم که به صورت ائتلافی کار کنیم و نظرسنجی‌ها هر یک از ما را که مقدم نشان داد، دو نفر دیگر به نفع او کنار بروند. آیت‌الله مهدو‌ی‌کنی هم گفتند که پذیرفتیم شما به صورت ائتلاف وارد عرصه انتخابات شوید ولی پایبند به عهد خود باشید.

    *وقتی نزدیک انتخابات شدیم و نظرسنجی‌های مختلفی منتشر شد، آقایان گفتند ما بر سر کاندیداتوری خود ایستاده‌ایم و آیت‌الله مهدوی‌کنی هم به شدت ناراحت شد و گفت شما به عهد خودتان هم وفادار نبودید، بنابراین انتظار نداشته باشید ما از شما حمایت کنیم، از این جهت جامعه روحانیت از هیچ کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت نکرد.

    مناظره بی‌ربط!

    در مناظراتی که در ایران برگزار می‌شود، مرسوم است که صحبت‌های دوستان مناظره‌کننده، هیچ ربطی به موضوع آن ندارد و ایشان از همه‌جا سند و مدرک می‌آورند تا طرف مقابل را سر جای خود بنشانند!

    «ابراهیم اصغرزاده» عضو اسبق شورای شهر تهران و «حسین الله‌کرم» دبیرکل انصار و حزب‌الله هم این قائده نانوشته را زیر پا نگذاشتند و در مناظره‌ای که به همت «سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار» برگزار شده بود، از همه‌جا و همه‌کس گفتند جز خود موضوع مناظره که «دانشجوی سیاسی» بود!

    گزیده صحبت‌های الله‌کرم:

    *انقلاب در بیرون راندن استبداد کافی نیست، باید قانون را در جای خودش می‌نشاندیم، ما انقلاب دوم را قبول داشتیم. اصغرزاده را هم دوست داشتیم.

    *کسانی که روزی رادیکال بوده‌اند به ما می‌گویند رادیکال، افرادی که از دیوار سفارت بالا می‌روند می‌گویند ما طرفدار رادیکال نیستیم. چه اتفاقی افتاد که لیبرال شدید؟ شما که در سال ۷۸ در خیابان‌ها بودید همان موقع خیابان‌‌ها را می‌بستید.

    *این افراد(موسوی و کروبی) ۸ ماه بعد از خرداد سال ۸۸ به حصر رفتند آن هم به دلیل اینکه شما و یارانتان این‌ها را نکشید و آن را پیراهن عثمان کنید و بگویید که الله‌کرم‌ها این‌ها را کشته‌اند.

    گزیده صحبت‌های اصغرزاده:

    *آقای روحانی باید در مقابل رادیکال‌ها که دولت او را تهدید می‌کند، موضع بگیرد.

    *دولت نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد سیاست خارجی قرار دهد و باید بداند که با یک اپوزیسیون نجیب داخلی یعنی اصلاح‌طلبان مواجه است که جز موفقیت دولت چیز دیگری نمی‌خواهند.

    *ما ناچار شدیم که از خاتمی و هاشمی عقب‌نشینی کنیم و از روحانی حمایت کنیم اما شما اجازه بدهید به جای قطبی کردن جامعه مردم حرف بزنند و رسانه‌ها در مسائل دخالت کنند.

    توضیحات جلالی درباره حزب رهروان:

    این روزها درباره حزب رئیس مجلس شورای اسلامی زیاد می‌شنویم؛ گویا «علی لاریجانی» در تأسیس این حزب، عزمش را جزم کرده است؛ به همین خاطر خبرگزاری «میزان» به سراغ «کاظم جلالی» رئیس فراکسیون رهروان ولایت، رفت تا حول حزب رهروان بیشتر بداند.

    گزیده صحبت‌های جلالی:

    *بنا نداريم درباره اين حزب(حزب رهروان) زياد مصاحبه كنيم.

    *آقای لاريجانی مأموريت نوشتن اساسنامه حزب رهروان را به برخی دوستان فراكسيون داده‌اند.

    *دوستان در فراكسيون در حال آماده كردن كارهای اوليه اساسنامه هستند و هم‌اكنون اقدامات اوليه برای نگارش اساسنامه آغاز شده است.

    *سعي می‌كنيم تا قبل از انتخابات مجلس دهم، حزب رهروان ولايت اعلام موجوديت كند.

    از فرهنگ ائتلاف تا خانه احزاب

    «محمدنبی حبیبی» دبیرکل ۶۹ ساله حزب مؤتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری «فارس»، از سران فتنه و توقعش برای برائت دولت یازدهم نسبت به اینان گفت و گفت تا به خانه احزاب رسید.

    گزیده صحبت‌های حبیبی:

    *فرجی‌دانا در انتصابات خود رعایت این ضرورت که نباید از عناصر فتنه استفاده کند، را نمی‌کرد و لذا این موضوع و محور مهم مجلس در استیضاح فرجی‌دانا بود.

    *معتقدم حصر خانگی کم‌ترین اقدام نظام در رابطه با سران فتنه است، جرم سران فتنه جرم کاملا نابخشودنی است و باید آنها پاسخگوی همه خون‌هایی که به دلیل بد عمل کردن آنها در فتنه ۸۸ ریخته شد باشند.

    *توقع ما از دولت این نیست که روی خوش به اصلاح‌طلبان نشان ندهند که تاکنون نشان داده اما روی خوش به فتنه نشان ندهند و آنها را از دایره تصمیمات خود حذف کند.

    *حزب موتلفه اسلامی، علاوه بر ائتلاف با تشکل‌های اصولگرا، مطالب و تصمیمات خود را محضر شخصیت‌های تراز اول روحانی و نهادهای مهم روحانیت نظیر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین عرضه می‌کند و حقیقتا معتقدیم ضرورت ائتلاف میان اصولگرایان که واجب سیاسی است باید به مثابه یک فرهنگ درآمده و نقش جامعتین در این موضوع بی‌بدیل است.

    *عده‌ای در تلاش هستند تا خانه احزاب منحل شده را احیا کنند، ما آن را احیا شدنی نمی‌بینیم و بر اساس موازین قانونی چیزی به نام خانه احزاب حتی در حالت رکود هم وجود ندارد، باید تشکلی صنفی از احزاب برای تعمیق فرهنگ تحزب ایجاد شود.

    بی‌انصافی آقای بهاری

    «محسن کوهکن» نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی و عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفتگوی تفصیلی با «باشگاه خبرنگاران» از چگونگی تکیه زدن احمدی‌نژاد بر مسند ریاست‌جمهوری و شخصیت اخلاق‌مدار «ناطق نوری» صحبت کرد.

    گزیده صحبت‌های کوهکن:

    *آقای ناطق اصلاح‌طلب نبوده بلکه یک روحانی اصولگرا بوده است و الان هم اصولگرا است و یقین دارم هر زمانی هم که در صحنه سیاسی خودشان تشخیص بدهند که حضور پیدا کنند قطعا با جرگه اصولگرایان خواهند بود.

    *به اعتقاد من احمدی‌نژاد در حق آقای ناطق بی‌انصافی کرد دلیلش هم این است که اگر در این مملکت آقای ناطق نبود، احمدی‌نژاد نه استاندار می‌شد؛ قطعا شهردار تهران نمی‌شد و زمینه خدمت دو دوره ریاست‌جمهوری هم برایش فراهم نمی‌شد.

    *در مورد شهرداری اگر پایمردی و ایستادگی ناطق نبود در آن زمان به هر حال  دولت اصلاحات نمی‌گذاشت که احمدی‌نژاد شهردار شود.

    *باهنر در دیدار با یونسی دو نکته را گفت که اگر چندین بار هم رد کنید، گزینه ما برای شهرداری احمدی‌نژاد است. یک حرف جدید هم باهنر زد برای اینکه می‌خواست آب پاکی را روی دست اصلاح‌طلبان بریزد و گفت که اصلا شما چه می‌گویید؟ کاندیدای ما برای ریاست‌جمهوری هم احمدی‌نژاد است.

    *کاندیدای دوره هشتم ریاست‌جمهوری اصولگرایان، آقای لاریجانی بود؛ احمدی‌نژاد خودش تشخیص داد که بیاید و تا آخر هم ایستاد. در مرحله دوم انتخابات ۸۴، بر اساس بغضی که عده‌ای نسبت به هاشمی داشتند، آمدند و به احمدی‌نژاد رأی دادند.

    *رفتار هاشمی در جریان فتنه ۸۸ رفتار قابل قبول و قابل دفاعی نبود و تا زنده هستیم به رفتار و گفتار وی در آن جریانات و حتی آن سخنرانی‌ای که در نماز جمعه داشت، انتقاد خواهیم کرد.

    *فاصله گرفتن برخی آقایان مثل آقای هاشمی از بدنه جامعه و نیروهای حزب‌اللهی کف شهرستان‌ها و نیروهای بسیجی، یک مقدار بین این‌ها فاصله ایجاد شد تا جایی که باعث شد عده‌ای به حق یا به ناحق بگویند که نیروهای ارزشی نقطه مقابل امثال آقای هاشمی و حتی ناطق هستند.

    *اگر به نحوه جمع شدن افراد در سال ۷۶ و از جمله در حلقه کیان و مجموعه‌ای که با فضاسازی تلاش کردند که علیه ناطق جنگ روانی به راه بیاندازند نگاه کنیم، خواهیم دید که درباره وی می‌گفتند اگر ناطق بیاید، حکومت طالبانی می‌شود و وسط کلاس دانشگاه‌ها دیوار کشیده خواهد شد.

    گزارش از «حسام رضایی»

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "آتش سیاسیون بر تب سرد دانشگاه/ دلخوری عمار انقلاب از بعضی‌ها/ مناظره بی‌ربط «الله‌کرم» و «اصغرزاده»"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی