امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶:۳۴  آخرین بروزرسانی : آبان ۱۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ | کد خبر : 2048
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی برای جبران بحران دموکراسی خواهی بیداری اسلامی با تروریسم تکفیری اقدام جنگ نیابتی را دنبال کرد که منجر به وقوع جنایت علیه بشریت شده است. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:سعودی ها با توجه به ناکامی در عراق و […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رژیم سعودی برای جبران بحران دموکراسی خواهی بیداری اسلامی با تروریسم تکفیری اقدام جنگ نیابتی را دنبال کرد که منجر به وقوع جنایت علیه بشریت شده است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:سعودی ها با توجه به ناکامی در عراق و سوریه با تمام توان علیه دولت مردمی یمن تهاجم نظامی را آغاز کردند.

    وی در ادامه گفت: یمن همانند ویتنام که آمریکا را تحقیر کرد به باتلاقی برای متجاوزان سعودی تبدیل شد که آنها راه فرار ندارند.

    کوهکن گفت: رژیم سعودی که فاقد یک انسجام فکری و راهبردی است به موازات جنگ نیابتی تلاش کرد از طریق جنگ نفتی به سفارش آمریکایی ها علیه ایران وارد عمل شود اما در نهات ریاض متضرر شده است.

    وی تصریح کرد: هزینه های هرگونه جنگ طلبی به صورت تساعدی افزایش پیدا می کند ، در عین حال سعودی ها با بحران درآمدی با سقوط قیمت نفت قرار گرفته اند.

    این نماینده مجلس دهم گفت: دیکتاتوری حاکم بر عربستان رسما ورشکسته شده اند و برای فرار از تشدید سقوط مالی ناچار به قطع یارانه های داخی شده اند که این مساله نیز منجر به شکل گیری نارضایتی در میان شاهزاده های فربه سعودی خواهد شد.

    وی گفت: حاکمان ناپخته سعودی که هر روز در حال فرورفتن در باتلاق یمن و مشکلات داخلی هستند برای فرار دست به جنایات جدیدی می زنند که نمونه آن را در کشتار صنعا مشاهده کردیم.

    کوهکن با بیان این که رژیم سعودی امروز بیش از هر زمان دیگری با بحران مشروعیت مواجه شده است ، گفت: ریاض در نگاه افکار عمومی وضعیت خوبی ندارد و آنها به عنوان جنایتکارجنگی شناخته می شوند که ناقض حقوق بشر هستند.

    وی گفت: رژی سعودی باید در لیست سیاه سازمان ملل قرار می گرفت اما آنها با پرداخت رشوه های سنگین به رسانه های غربی و تطمیع سازمان ملل مانع این اتفاق شدند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس با مضحک خواندن عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: تلاش ریاض برای مشروعیت سازی مساله ای است که در آینده با پرداخت رشوه در جهت ایران هراسی ابعاد جدیدی به خود خواهد گرفت.

    وی با اشاره به گزارش منتشر شده در رابطه با قحطی زدگی مردم یمن تحت محاصره رژیم سعودی گفت: انعکاس گزارش هایی از وضعیت دردناک مردم یمن یا مداخلات سعودی به نفع تروریست های تکفیری اتفاقی است که برای ریاض تبعات جدیدی خواهد داشت.

    کوهکن در انتها گفت: رژیم سعودی بنا به دلیل فقدان اقتصاد مولد ، ورشکستگی ، بحران مشروعیت و ناتوانی در حل بحران هایی که ایجاد شده است ممکن است تا زمان خالی شدن خزانه ریاض بتواند توطئه هایی را عملیاتی کند اما در نهایت آنها راه به جایی نخواهند برد و از درون منهدم می شوند.

    گفتنی است که در انتخابات شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، عربستان سعودی توانست یکی از کرسی های این شورا را به دست آورد.عربستان در حالی دوباره به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد که عضویت این کشور در این شورا و حتی انتخاب آن به عنوان رئیس این نهاد، در سال ۲۰۱۵، ابتدا بهت و تعجب و سپس، خشم نهادهای مستقل حقوق بشری را بر انگیخته بود.

    ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات روز جمعه نیز سازمان دیده بان حقوق بشر هشدار داده بود انتخاب دوبارۀ عربستان برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل می تواند اعتبار این شورا را از میان ببرد؛ زیرا بار دیگر نشان خواهد داد که دلارهای نفتی و سیاست حرف اول و آخر را در این انتخابات می زنند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن مطرح کرد: تشریح توطئه جدید سعودی در سازمان ملل؛ رشوه عربستان به سازمان ملل متحد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی