امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۱:۵۴  آخرین بروزرسانی : دی ۱۱ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ | کد خبر : 161
  • نایب رئیس جبهه پیروان با تاکید بر اینکه زنده باد و مرده باد در روند رسيدگي به امور قضايی اشتباه است گفت: بايد اجازه بدهيم که دستگاه قضايی کار خود را بکند. به گزارش خبرگزاری مهر گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان […]

    نایب رئیس جبهه پیروان با تاکید بر اینکه زنده باد و مرده باد در روند رسيدگي به امور قضايی اشتباه است گفت: بايد اجازه بدهيم که دستگاه قضايی کار خود را بکند.

    به گزارش خبرگزاری مهر گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور محسن کوهکن دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

     وی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با رویه‌ای مبتنی بر انصاف و روش مقایسه‌ای که روش معقول و مرسوم در دنیاست و همچنین با استفاده از اصول اخلاقی خواهیم توانست از ۳۵ سال دوران پر شکوه انقلاب اسلامی دفاع جانانه‌ای کنیم.

    کوهکن افزود: هر انسان قبل از هرگونه مساله ای به تنها موردی که فکر میکند حفظ کرامت انسانی خودش است. عموم انسانها در هر وضعیت اجتماعی که قرار داشته باشند وقتی مشاهده کنند کرامت انسانی آنها زیر سوال می رود هیچگاه ساکت نمی مانند.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با بیان اینکه به دلیل همین کرامت انسانی است که انسان‌های وارسته همیشه بدنبال رضایت خداوند هستند و مسلمان و غیر مسلمان هم ندارد گفت: ما باید بسنجیم که در این مورد بخصوص قبل از انقلاب در دنیا، به مردم کشور ما چگونه نگاه میکردند و بعد از انقلاب چطور نگاه می‌کنند.

    وی افزود: مردم کشور ما وقتی به سفر حج در عربستان می‌رفتند، فلسطینیها از آنها بعنوان برادران یهود نام می‌بردند زیرا آن چنان تحت استعمار غرب بودیم که همه نوع کمکی به اسرائیل می‌کردیم.

    کوهکن خاطر نشان کرد: اما امروز محبوبیت فردی بنام سردار سلیمانی که جان و مال خود را برای اسلام گذاشته است، دیگر محدود به ایران اسلامی نمی‌شود و حتی مسلمانان سنی نیز او را مورد ستایش قرار می دهند.

    وی با ارزش‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را احیای کرامت انسانی ایرانیان دانست و گفت: حفظ کرامت انسانی موجب اقتدار می‌شود؛ اقتداری متکی به اسلام و مردم.

    نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه هیات مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای باید این مسائل را مورد توجه قرار دهد و نباید کاری انجام دهند که خزانه‌داری آمریکا با وقاحت اعلام کند که ایرانیها با دست بسته به مذاکرات می آیند اظهار داشت: البته این نوع صحبت آمریکایی ها می‌تواند از سخنان ریاست محترم جمهور خودمان نیز باشد که اعلام کرد خزانه خالی است.

    کوهکن در ادامه با مقایسه وضعیت اقتصادی قبل و بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای نسل جوان و کسانی که قبل از انقلاب وضعیت را لمس نکرده اند، برخی مسائل را بازگو کنیم تا این افراد قانع شوند و خدای ناکرده برخی مسائل مانند مسائل اقتصادی موجب نشود اینگونه افراد صحبت‌هایی کنند که مورد قبول نظام نباشد. ما باید در قبال انقلاب تکلیف خود را انجام دهیم.

    دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس به اشتباه برخی از افراد که قیمتهای کنونی را با ۳۶ سال قبل مقایسه می‌کنند گفت: این اشتباه در این است که در گذشته میزان دستمزد افراد پایین و به تبع قیمت اجناس نیز پایین بوده است و با توجه به هزینه ها میزان استفاده مردم از تنوع زندگی نیز کمتر بوده است.

    وی خاطر نشان کرد: با گذشت زمان و در هر برهه بدلیل ایجاد تنوع جدید در زندگی مردم قیمتها تا حدودی بالاتر رفته و در نتیجه قیاس قیمتهای آن زمان با زمان کنونی ناصحیح است.

    کوهکن با بیان اینکه باید دید در گذشته ۹۰ درصد ثروت کشور در اختیار چند درصد افراد بود و اکنون در اختیار چند درصد افراد است گفت: انسان‌های آگاه می‌توانند اثبات کنند که وضعیت اقتصادی کشور نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت و بهبود یافته است.

    نایب رئیس مجلس دست و پنجه نرم کردن با تورم را همیشگی و اقدامات انجام شده نسبت به قبل از انقلاب در بخش اقتصادی را کاملا قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: اگر در آن زمان وضعیت عالی بود چرا در سال ۱۳۵۹ که جنگ تحمیلی شروع شد حتی سیم خاردار را هم باید وارد می‌کردیم.

    وی افزود: ما از مرحله تامین حداقل‌ها عبور کرده ایم و باید در صدد بهبود وضعیت باشیم. همانگونه که از لحاظ علمی توانسته ایم تنه به تنه کشورهای پیشرفته حرکت کنیم از لحاظ اقتصادی نیز با برخی تغییرها و استفاده از رهنمودهای رهبری می‌توانیم چنین حرکتی را انجام دهیم.

    کوهکن با تاکید بر اینکه ما در بخش اشتغال و اشتغال زدایی بدلیل مشکلات بعد از جنگ،دولتی بودن اقتصاد، عدم اعتماد به مردم در مشارکتهای اقتصادی و سوء استفاده ها دچار مشکلاتی هستیم خاطر نشان کرد: باید مسئولین برای اینچنین مسائلی چاره بیاندیشند.

    وی رسانه ها و هجمه های رسانه ای را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و تاکید کرد: در همین چند روز و در هنگام ورود به دهه مبارک فجر دقت فرمایید که چگونه در فضای مجازی هجمه ای در رابطه با اختلاسها به راه انداختند که نتوانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه بگوییم مردم برای کارهای اقتصادی به میدان بیایند و بعد هجمه به راه بیاندازیم و رقم‌های نجومی را مطرح کنیم موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار با بیان اینکه در کشورهای دیگر نیز این چنین مسائل مالی بوجود می اید و حتی رئیس جمهور و نخست وزیران آنها مورد اتهام و بعضا زندانی می‌شوند خاطر نشان کرد: ما در عین حال چنین هجمه‌ای را در رسانه‌های آنجا شاهد نیستیم.

    کوهکن سم مهلک براي مبارزه با مفاسد اقتصادي را سیاسی ارزیابی کردن برخورد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: سياسي و جناحي کردن اين مسايل چند ضرر دارد. اولا اينکه قوه قضاييه به صورت مستقل و بدون تاثير پذيري از هر طرف، پرونده را بررسي کند. یعنی اينکه يک نفر پرونده داشته باشد و به صورت سياسي با آن برخورد شود اشتباه است.

    وی افزود: فرض کنيد خداي ناکرده شما يک پرونده اي در قوه قضاييه داشته باشيد، چه اينکه عده اي بروند و بگويند مصلحت اين است که با ايشان اينگونه برخورد نشود يا سفارش شما را بکنند غلط است و چه اينکه عده اي بيايند بگويند اين طرف جزو آن دسته و گروه است و بايد با آن برخورد شود هم غلط است. يعني زنده باد و مرده باد در روند رسيدگي به امورقضايی هر دو اشتباه است. بايد اجازه بدهيم که دستگاه قضايي کار خود را بکند.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: پسر رئیس جمهور اسبق دارای تخلفاتی است ،وقتی حتی احضار مشارالیه توسط نزدیکان ایشان رسانه ای میشود،قضیه به سمت سیاسی شدن پیش می رود.

    وی تاکید کرد: نباید مسائل را در بوق و کرنا کرد. اینگونه که بشود اعتماد مردم از دولت و نظام زیر سوال میرود. یک زمانی از خزانه دولت سوء استفاده می‌شود که پیکان حملات باید به سمت مسئولین دولتی باشد ولی وقتی شرکتی با هر نام و نشانی به سوء استفاده مالی متهم می‌شود، دولت و نظام چه گناهی دارند که باید مورد هجمه قرار گیرند .

    کوهکن با بیان اینکه در کشورهای دیگر در قضایای انتخاباتی قبل از ورود افراد به صحنه انتخابات همه مسائل بررسی می شود و بعد نامزدها ثبت نام میکنند گفت: در کشور ما درها باز است و همه میتوانند در انتخابات ثبت نام کنند و وقتی شورای نگهبان صلاحیت ها را بررسی میکند آنچنان مورد هجمه قرار میگیرد که حتی معاون مجلس آلمان به خود اجازه میدهد اظهار نظر کند.

    وی خطاب به نایب رئیس مجلس آلمان گفت: در جواب وی باید گفت در انتخاباتی که در ابتدا خانم مرکل صدر اعظم آلمان شد تنها ۳۸درصد از رای دهندگان واجد الشرایط شرکت کردند،آیا کسی صحبتی کرد؟اگر در کشور ما رقم اینچنینی در انتخابات شرکت کنند ،کشورهای غربی دم از عدم مشروعیت نظام ما را میزنند.

    دبیر کل جامعه اسلامی نمیایندگان ادوار مجلس رسانه ای کردن تمام مسائل را برای کشور مضر دانشت و تصریح کرد: امیدوارم خداوند متعال به همگی ما توفیق شناخت صحیح دهد و بتوانیم با استفاده از رهنمودهای رهبری در بهبودی وضعیت کشور قدم برداریم.

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "سیاسی کردن مسائل قضايی سم مهلک مبارزه با مفاسد اقتصادی است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی