امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۸:۵۹  آخرین بروزرسانی : فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | کد خبر : 1237
  • اصولگرایان برای ریاست مجلس چه فردی را مناسب می دانند، گفت: از مجموعه صحبتها و شنیده هایی که برمی آید بدنه جریان اصولگرا آقای لاریجانی را اصولگرا می دانند که البته دوستانی هم در این جریان نیز به او اعتقادی ندارند که این طبیعی است

    محسن کوهکن در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره این که اصولگرایان برای ریاست مجلس چه فردی را مناسب می دانند، گفت: از مجموعه صحبتها و شنیده هایی که برمی آید بدنه جریان اصولگرا آقای لاریجانی را اصولگرا می دانند که البته دوستانی هم در این جریان نیز به او اعتقادی ندارند که این طبیعی است؛ اما این افراد به هر جهت بنا به اعتقاد خود لاریجانی را جدا از بدنه اصولگرایی نمی بینند.

    این فعال اصولگرا تاکید کرد: بحث ها بیانگر این است که در مجلس دهم کاندیدای اصولگرا برای ریاست مجلس آقای لاریجانی است.

    نباید فضای رسانه ای سنگین درباره ریاست مجلس شکل گیرد

    وی همچنین گفت:البته با این موافق نیستم که فضای رسانه ای سنگینی درست کنیم که در مجلس صرفا دو داوطلب ریاست بیشتر نباشد و صرفا آقای عارف و لاریجانی را معرفی کنیم. قطعا افراد دیگری هم هستند که می توانند در این زمینه فعالیت کنند. اما همیشه چنین افرادی در جریان یک مصلحت اندیشی کلان مجلس قرار میگ یرند که معمولا ایثار, گذشت و همکاری می کنند و گاهی اقبال بیشتری دارند و قابل قبول نیز هستند.

    کوهکن درباره رای نیاوردن اصولگرایان در تهران گفت: انتخابات هفتم اسفند تمام شد و لیست منتسب به اصلاح طلبان نیز رای آورد بنابراین قطعا جریان اصولگرایی به ارزیابی و آسیب شناسی خواهد پرداخت و تدبیری برای فعالیت های و رقابت های سالم در آینده خواهد داشت. در گذشته هم وقتی جریانی در انتخابات رای نمی آورد آسیب شناسی کرده و از ساز و کارهای لازم استفاده می کرد تا در رقابت های بعدی موفق شود.

    وی در رابطه با جدایی و ریزش نیروهای اصولگرا در انتخابات اسفند ماه گفت: ریزش و رویش مبنای اصولی نیست لذا جریان اصولگرا چارچوب و برنامه ای دارد که عموم آنهایی که به طور طبیعی در انتخابات جدا می شوند و فاصله می گیرند بعد از انتخابات به یکدیگر نزدیک می شوند و برمی گردند لذا جداییها یی که در انتخابات پیش می آید اگر یک جریانی اعضای آن با توجه به سلایق مختلف از لحاظ اصولی با هم اختلافی نداشته باشند در طول زمان به خصوص اگر توفیقاتی هم برای آنها حاصل نشود کمک می کند که راحت تر و زودتر دور هم جمع شود.

    کوهکن با بیان اینکه در جریان اصولگرایی تعبیر و تفسیری که بریدن و جدا شدن نیروها را مشاهده کنیم وجود ندارد، گفت: معمولا ائتلاف ها توافق های تاکتیکی و زودگذر براساس منافع مقطعی سیاسی است که گاهی افراد دیگر توجهی به زیربنای فکری یکدیگر ندارند و با هم کنار می آیند که این دسته اگر جدا شوند شاید در کنار هم قرار گرفتنشان در آینده کار ساده ای نباشد.

    احتمال اینکه جریان اصولگرا به سمت احمدی نژاد سوق یابد یک درصد هم نیست

    عضو جبهه پیروان درباره امکان همکاری جریان اصولگرایی با احمدی نژاد در انتخابات آتی گفت:آقای احمدی نژاد و برخی از مشاوران اعظم وی سال های سال است که از اصولگرایی تبری جستند در نتیجه دیگر در اصولگرایان تمایلی به سمت و سوی او وجود ندارد.

    وی تاکید کرد: با اطلاعاتی که از اشخاص حقیقی تاثیرگذار دارم احتمال اینکه جریان اصولگرا به سمت احمدی نژاد سوق یابد یک درصد هم نیست.

    وی در پاسخ به این که فعالیت و رایزنی های اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ از چه زمانی آغاز می شود گفت: جبهه پیروان که در برگیرنده چندین حزب و تشکل اصولگرایی است هنوز بحثی در مورد انتخابات ۹۶ شروع نکرده است.

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "کوهکن: لاریجانی کاندیدای اصولگرایان برای ریاست مجلس است/دیگر در اصولگرایان تمایلی به سمت و سوی احمدی نژاد وجود ندارد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی