امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳:۵۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1643
  • به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست با اعضاء شورای اسلامی روستاهای بخش باغبهادران، اظهار کرد: امروز کشور نیازمند فکری نو بوده که بتوان با تکیه برآن تحولی در کشور به وجود آورد تا به تبع آن بسیاری از مشکلات را نیز مرتفع ساخت. وی افزود: اگر به تاریخ ۲۰۰ سال […]

    به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست با اعضاء شورای اسلامی روستاهای بخش باغبهادران، اظهار کرد: امروز کشور نیازمند فکری نو بوده که بتوان با تکیه برآن تحولی در کشور به وجود آورد تا به تبع آن بسیاری از مشکلات را نیز مرتفع ساخت.
    وی افزود: اگر به تاریخ ۲۰۰ سال اخیر کشور نگاه کنیم می‌بینیم که در زمان‌های مختلف نحوه ارتباط دولت و ملت بسیار تغییر کرده و در این میان تبیین مطالبات ملت از دولت و دولت از ملت در زمان کنونی بسیار حائز اهمیت است.
    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ۲۰۰ سال گذشته تنها خواسته ملت از دولت تامین امینت بود و دولت در صورت تحقق آن پایدار بود و در راستای ایجاد امنیت از مردم خراج دریافت می‌کرد، اما کم کم نقش مردم کمرنگ شد و تامین نیازها از خود تامینی به دولت تامینی تغییر پیدا کرد.
    وی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت و عدالت به عهده دولت قرار دارد، ادامه داد: و امروز هرچه در ثنوات گذشته نگاه می‌کنیم نقش دولت در زندگی مردم بیشتر و بیشتر شده است و به این شکل زندگی کردن پویایی خود را از دست خواهد داد از این رو مشاهده می‌شود در اروپا تمام مسائل به دست مردم انجام می‌گیرد و همه به صورت گروهی مشغول فعالیت هستند.

    کوهکن اضافه کرد: پس از پیروز انقلاب هرچه دلسوزان نظام و کارشناسان بر این مهم پافشاری کردند که اگر این سختی‌ها تحمل شود در آینده شاهد موفقیت و رضایتمندی در جامعه خواهیم بود این مهم محقق نشد و نتیجه آن شد که پس از انقلاب دولت به عنوان خدمتگزار عمل کرد و نقش مردم به شدت کم رنگ شد.
    وی عنوان کرد:  این روش ما را بجایی رساند که دولت در سال جاری حدود ۹۰ درصد بودجه کشور، را صرف بودجه جاری می‌کند و تمام درآمدهای دولت از محل فروش نفت، مالیات، و خدمات باید به این مسئله اختصاص می یابد.
    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : دولت تنها ۱۰ درصد از بودجه کشور را که در حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است را به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده و اگر این رویه ادامه داشته باشد بودجه سال ۹۸ باید ۱۰۰ درصد هزینه جاری بسته شود و با این وضغیت ادامه کار بسیار سخت بوده و شاهد نرخ بالای بیکاری، افزایش قیمت‌ها و رکود تورمی خواهیم بود از این رو به نظر می‌رسد وقت اش رسیده که برای نجات اقتصاد کشور تصمیمات شجاعانه ای گرفته شود.
    وی یادآور شد: امروز تغییر و اصلاح نگاه مدیران کشور در تمام سطوح و رده‌ها در ارتباط با واقعیت‌های اقتصادی کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در حالیکه در سال جاری در حدود ۹۰ درصد بودجه جاری است و معلوم نیست برای اتمام حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور با سالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان چه می‌خواهیم انجام دهیم از این جهت باید اتمام پروژه‌های بالای ۵۰ درصد در دستور کار دولت قرار گیرد و پروژه‌های زیر ۵۰ درصد به مردم واگذار شود.
    کوهکن اذعان کرد: فرمایشات صریح و روشن مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین نظام همه ما را به بازنگری در نوع تحلیل در امور اقتصادی فرا می‌خواند، چراکه ایشان مشکلات اقتصادی را ناشی از عملکرد دولت فعلی و دو دولت گذشته دانستند.

    وی ادامه داد: اگر قرار است مجلس ریل‌گذاری برای دولت باشد تکلیف داریم تا در یک بررسی جامع و کامل به این مهم بپردازیم و اگر ایرادات به قانون‌گذاری بازمی‌گردد نسبت به اصلاح آن اقدام و آن مقدار که به بخش نظارت مربوط می شود بدون ملاحظه از احدی انجام وظیفه کنیم.
    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فهمیدن عمق نگاه رهبری در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی بسیارحائز اهمیت است، گفت: لازم است وزارت آموزش و پرورش در کتب درسی نگاه مبتنی بر روش اداره امور بر اساس اعتماد به توانمندی های داخلی را نهادینه کند و با زبانی ساده به اقتصاد درون زا و برون نگر بپردازد و این مهم باید از مهدکودکها آغز گردد از طرفی وزارت علوم نیز برای تبدیل این مهم به یک باور با استناد به عدله مقبول و کارشناسانه برای قشر دانشجو باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳ طرح از سوی دولت و ملت باید به یک باور عمومی مبدل شود، تصریح کرد: اجرای عدالت، ایجاد امنیت و آسان سازی مسیر پیچیده سرمایه‌گذاری از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد./

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "امروز کشور نیازمند فکری نو برای ایجاد تحول اقتصادی است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی