امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹:۵۸  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1684
  • نماینده مردم لنجان در مجلس دهم که خود در زمان بررسی استفساریه معروف در مجلس هشتم حضور داشت، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح موضوع دریافت حقوق وکلای ملت بعد از خروج از حوزه نمایندگی اظهار داشت: نمایندگان در مجلس چند دسته هستند، افرادی که اشتغال دولتی نداشته و بعد از اتمام دوره نمایندگی به کار سابق خود مشغول می‌شوند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم که خود در زمان بررسی استفساریه معروف در مجلس هشتم حضور داشت، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح موضوع دریافت حقوق وکلای ملت بعد از خروج از حوزه نمایندگی اظهار داشت: نمایندگان در مجلس چند دسته هستند، افرادی که اشتغال دولتی نداشته و بعد از اتمام دوره نمایندگی به کار سابق خود مشغول می‌شوند.

    وی ادامه داد: مانند یک روحانی که بار دیگر به بحث و منبر خود بازمی‌گردد اما گروه دیگر نمایندگانی هستند که بعد از سن بازنشستگی در شغل خود وارد حوزه کاری مجلس شده‌اند و با اتمام دوره نمایندگی بار دیگر حقوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

    کوهکن با بیان اینکه بنده نیز بازنشسته آموزش و پرورش بوده و حقوق بازنشستگی ام را از تأمین اجتماعی دریافت می‌کنم، گفت:  با تطبیق حقوق خود بعد از ۴ سال دوره نمایندگی در مجلس هیچ تغییری در آن بوجود نیامد زیرا بازنشستگی خود یک افزایش سنواتی دارد.

    نماینده مردم لنجان همچنین تصریح کرد: اشخاصی که جزو کارکنان دولت هستند و در اواسط ۳۰ سال خدمتشان به حوزه مجلس وارد می‌شوند، این امر بر درجه کاریشان تاثیرگذار است البته این قانون مربوط به پیش از انقلاب اسلامی است.

    وی اذعان داشت: آن کارمند بعد از اتمام نمایندگیش در مجلس دیگر حقوق نمایندگی خود را دریافت نمی‌کند بلکه به عنوان یک کارمندی که با گروه ۱۰ وارد مجلس شده بعد از خروج از مجلس تنها گروه و پایه کاریش افزایش پیدا می‌کند لذا میزان حقوق دریافتیش نیز بالاتر می‌رود.

    کوهکن در ادامه با اشاره به دوره خدمت خود در آموزش و پرورش بیان داشت: بنده پیش از ورود به دوره چهارم مجلس در آموزش و پرورش خدمت می‌کردم، زمانی که کار نمایندگی بنده به پایان رسید به آموزش و پرورش بازگشتم.

    نماینده لنجان افزود: اما در مقایسه با همکار خود که تحصیل، سابقه کار و سنوات خدمت یکسانی با یکدیگر داشتیم؛ همکارم ۴۷ هزار و پانصد تومان و بنده ۵۱ هزار و دویست تومان حقوق دریافت کردیم، یعنی ۴ سال نمایندگی من باعث شد تا گروه و پایه شغلی‌ام بالا برود.

    در پی اخبار و مطالبی که در برخی رسانه ها مبنی بر دریافت حقوق مادام العمری نمایندگان از مجلس مطرح شده باید گفت که چند سال قبل و در مجلس هشتم چنین طرحی در جلسه علنی مجلس مطرح شد که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "آیا وکلای ملت حقوق مادام‌العمر دریافت می‌کنند؟"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی