امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۱:۵۰  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۵ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1762
  • تشکیل پارلمان اصولگرایی این روزها مفهومی تازه در بین اصولگرایان است. اصولگرایان که در دو انتخابات اخیر نتیجه مطلوب خود را به دست نیاورده اند، اینبار در محاسباتی استراتژیک سعی در پی ریزی برنامه هایی دارند که با گارانتی بالاتر بتوان در مورد خروج “وحدت” از ان ها سخن گفت و بر روی آن ها […]

    تشکیل پارلمان اصولگرایی این روزها مفهومی تازه در بین اصولگرایان است. اصولگرایان که در دو انتخابات اخیر نتیجه مطلوب خود را به دست نیاورده اند، اینبار در محاسباتی استراتژیک سعی در پی ریزی برنامه هایی دارند که با گارانتی بالاتر بتوان در مورد خروج “وحدت” از ان ها سخن گفت و بر روی آن ها برنامه ریزی کرد.

    در این بین مفهوم پارلمان اصولگرایی در روزهای اخیر به عنوان نهادی متشکل از تمامی نمایندگان جریان های اصولگرا برای تصمیم گیری های مهم مورد ارزیابی اصولگرایان قرار گرفته است.

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در خصوص تشکیل پارلمان اصولگرایی می گوید: استفاده از کلمه پارلمان بر این مسیر استوار است که تمام سلایق اصولگرایی با یک فرایند دموکراتیک به تشکلی برسد که بر اساس خرد جمعی، چهارچوب و مانیفست اصولگرایی را تهیه و رصد می کند.

    نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه این مطلب در خصوص نوع رابطه بین پارلمان اصولگرایی و جامعتین تصریح کرد: اصولگرایی در ذات خود اعتقاد  به روحانیت را دارد یعنی به طور قطع و یقین چنین پارلمانی زمانی که تشکیل می شود که ارتباط نزدیک، خوب و عاطفی را با روحانیت داشته باشد و نظرات روحانیت را مورد توجه قرار داده و اعمال کند.

    وی ادامه داد: بالاترین دلیل برای اثبات این مدعا این است که اگر در فرآیند های ۵+۶ و ۷+۸ و بقیه فرآیندهای دیگر که در دو انتخابات گذشته داشتیم، توجه کنیم بخشی یا اکثریت سلایق اصولگرایی جایگاه روحانیت را مد نظر داشته اند.

    کوهکن در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای پایبندی تشکل های اصولگرایی به تصمیمات پارلمان اصولگرایی وجود خواهد داشت، تاکید کرد: بدون شک شورای داوری و آیین نامه انضباطی در این خصوص تدوین خواهد شد.

    نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره موضع این تشکل اصولگرایی در قبال مساله پارلمان اصولگرایی گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری از تشکیلاتی و بساز ترین تشکل های اصولگرایی بوده اند چرا که همواره اصل برای آن ها اتحاد و وحدت اصولگرایی بوده است، بنایران به طور حتم در صورت نظر مساعد کلیت و بزرگان ، جبهه پیروان با تشکیل پارلمان اصولگرایی همراهی می کند.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "تبیین نقش و جایگاه جامعتین در تشکیل پارلمان اصولگرایی/تشریح موضع جبهه پیروان در قبال تشکیل پارلمان اصولگرایی"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی