امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰:۰۶  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 1898
  • نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: تسری دادن تخلف یک شخص به کل انتخابات در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از یک نماینده دارند اشتباه است و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، درجریان […]

    نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: تسری دادن تخلف یک شخص به کل انتخابات در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از یک نماینده دارند اشتباه است و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.
    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی طرح استفساریه قانون انتخابات مجلس در اخطار قانون اساسی، گفت: بر اساس اصول ۱۹،۲۲،۴۰ و ۴۳ قانون اساسی بخش دوم استفساریه مطرح شده دارای ایراد است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس صحبت‌های آقای مطهری اگر شخصی در انتخابات تخلف داشته باشد در شهرهایی که بیش از یک نماینده دارند مانند تهران تخلف اثبات شده از یک فرد باعث می‌شود نتیجه انتخابات برای ۲۹ نفر دیگر در حوزه انتخابیه تهران مشکل‌ساز شود و این موضوع باعث می‌شود حیثیت افراد انتخاب شده نیز زیر سوال برود و از طرفی هزینه‌های مالی انجام شده توسط افراد برگزیده نیز بی‌اثر شود.

    کوهکن افزود: بهتر است تفسیر بیان شده در خصوص طرح استفساریه انتخابات مجلس در قالب دو تفسیر مطرح می‌شد بنابراین تسری دادن ابطال انتخابات یک شخص به کل انتخابات در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از یک نماینده دارند اشتباه است و این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت البته تفسیر عطف به ما سبق نمی‌شود بنابراین بحث جناحی یا سیاسی نیست و بخش اول تفسیر صحیح است.

    دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار محسن کوهکن گفت: اخطار شما قابل تأمل است به دلیل اینکه تسری دادن تخلف یک فرد به سایر منتخبان باعث سوء استفاده دیگران می‌شود و شورای نگهبان کل انتخابات را باطل می‌کند اما در حال حاضر بحث کلیات مطرح است و در جزئیات بررسی طرح مذکور به اخطار شما توجه خواهد شد./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن در اخطار قانون اساسی: تسری دادن تخلف یک فرد به سایر منتخبان تفسیر درستی نیست"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی