امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴:۳۲  آخرین بروزرسانی : فروردین ۳۰ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر : 2401
  • محسن کوهکن در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود با تبريک روز ارتش گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزار هستيم که در صدر کشور بيش از ۸۰۰ هزار نفر معتکف فضاي کشور را با دعا و نيايش عطرآگين کردند. نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه […]

    محسن کوهکن در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود با تبريک روز ارتش گفت: خداوند متعال را شاکر و سپاسگزار هستيم که در صدر کشور بيش از ۸۰۰ هزار نفر معتکف فضاي کشور را با دعا و نيايش عطرآگين کردند.

    نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سال ۹۵ براي حوزه انتخابيه سال صبر و مماشات براي تشخيص کارآمدي ها بوده است، يادآور شد: سال ۹۶ نتيجه ارزيابي کارايي ها در ارتباط با خدمت به مردم را دنبال مي کنيم.

    وي ادامه داد: در امر مربوط به کشاورزي و آب کشاورزي به استناد يک تجربه ۳۰ ساله در کنار کشاورزان هستيم و در اين باره تصميماتي که در حوزه انتخابيه گرفته مي شود بايد منافع مشروع و قانوني کشاورزان شهرستان لنجان را تامين کند.

    اين نماينده مردم در مجلس دهم، افزود: من حرف دوست همکارم را نمي زنم که اگر فلان آقا را در انتخابات رياست جمهوري تاييد کنيم استعفا مي دهم؛ بلکه از شوراي نگهبان مي خواهم مر قانون را اجرا کند و هر آن کسي که مطابق قانون صلاحيت ندارد را رد کند، هيچ اتفاقي در مملکت نخواهد افتاد.

    کوهکن با يادآوري اينکه ما در کشور تجربه کرديم فردي که رئيس جمهور بود،‌ ارتش و نظام را در زمان جنگ تا مدتي فرماندهي مي کرد، مجلس عدم کفايت سياسي او را تصويب و وي از کشور فرار کرد، تصريح کرد: از شوراي نگهبان انتظار مي رود همچون سابق بدون رودربايستي مر قانون را اجرا کند و هر آن کسي را که رفتارش و گفتارش عدم پايبندي را نشان مي دهد رد کند.

    نماينده مردم لنجان در مجلس دهم خطاب به کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، گفت: کسي که خود را براي در اختيار گرفتن سکان اجرايي کشور آماده مي کند، تراز کلام او بايد تراز اين جايگاه باشد و نبايد به نوعي صحبت کند که شنوندگان فکر کنند اگر او انتخاب شود تمام مشکلات مملکت را يک شبه حل مي کند؛ اين خيانت به باورهاي مردم است و نبايد اساس را بر تخريب ديگران گذاشت؛ چه زماني و کي قرار است فرهنگ گفتمان خودمان را در اين مملکت اصلاح کنيم؟

    عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: برادري که امروز کانديدا شده در پايان دولت يازدهم مطرح مي کند اين دولت يک کار خوب انجام نداده است؛ حالا تحويل بگيريد مقابل شما هم مي گويند اين دولت يک کار خوب انجام نداده است هم حرف شما غلط بود و هم حرف کسي که امروز اين حرف را مي زند.

    وي خطاب به معاون اول رئيس جمهور، يادآور شد: شما کانديدا شديد و مي خواهيد به آقاي رئيس جمهور کمک کنيد اشکالي ندارد، پس از تاييد صلاحيت اين کار را انجام دهيد اما از شما انتظار مي رود فضاي کشور را از سمت و سوي آرامش خارج نکرده و اعلام نکنيد کانديدا شدم که بگويم دولت را با چه فسادي تحويل گرفتيم.

    کوهکن ادامه داد: به آن برادر هم مي گويم نرو در غرب کشور و نگو دولت قرار است بعد از انتخابات اعلام کند بانک هاي کشور ورشکسته هستند. آگاه هستيد که اين حرف يعني چه و اگر اعتماد مرد سلب شود و پولهايشان را از بانک ها بيرون بکشند چه اتفاقي مي افتد؟ در حقيقت بانک هايي که سپرده ها و وام ها را ۱۸ درصد مي گيرند با هزينه هاي سه چهار درصدي و جرايم ورشکست نمي شوند، لذا براي مردم نگراني به وجود نياوريد؛ بنابراين نوع صحبت کردن بايد طراز اين جايگاه قرار گيرد

    اين نماينده مردم در مجلس دهم، خطاب به جناح هاي سياسي، گفت: در اين دوره از انتخابات فرصت طلبي هر جناح براي آنکه در صحنه انتخابات کشور، رقيب را متهم به تندروي کند ممنوع بوده و در بين داوطلبين از تمامي جناح ها فردي که گاهي اوقات در افکار عمومي متهم به تندروي مي شدند وجود ندارد بنابراين هيچ احدي حق ندارد براي مديريت افکار عمومي و جمع کردن راي از بخشي از جامعه کسي را به تندروري متهم کند؛ تمام افراد حاضر از جناح هاي مختلف معمولا بر اساس تعبير سياسي متعدل هستند.

    وي با اشاره به جايگاه صداسيما گفت: صداوسيما در اين ايام به منزله مرغ عزا و عروسي است و اگر سفر رئيسي جمهور را پوشش ندهد،‌آنها اعتراض مي‌کنند اگر پوشش دهد يک کانديداي ديگر نامه مي نويسيد اين موضوع بايد حل شود

    نماينده مردم لنجان در مجلس دهم، با اشاره به مناظره هاي انتخاباتي، يادآور شد: مناظره ها مهم است،‌ در حاشيه مناظره بايد گروه کارشناسي بگذاريد اگر کانديدايي حرف غير کارشناسي مطرح کرد، ‌مودبانه و با اخلاق درست به چالش کشيده شود.

    عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: اگر بيش از ۱۸۰۰ نفر در انتخابات شرکت مي کنند به دليل آن است که اگر به شرايط مصرع در قانون اساسي آگاه نيستند مشکل فرهنگي در اين ميان وجود دارد و اگر مطلع هستند واجد شرايط نبوده و ثبت نام مي کنند با مشکل فرهنگ عمومي مواجه هستيم؛ اي کاش يکي از داوطلبين رياست جمهوري بگويد ريشه بسياري از مشکلات کشور به ويژه مشکلات اقتصادي مشکلات فرهنگي است و در اين بخش گام برمي دارم.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "كوهكن خطاب به دواطلبان؛ كي قرار است فرهنگ گفتمان خودمان را اصلاح كنيم؟ / صداوسيما در ايام انتخابات مرغ عزا و عروسي است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی