امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۱:۰۷  آخرین بروزرسانی : دی ۱۱ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ | کد خبر : 2175
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن کوهکن در جلسه گردهمایی روسای دانشگاه‌های لنجان با هدف ارزیابی مشکلات شهرستان از سوی مراکز آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان و با حضور روسای دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی برگزار شد، برگزاری اینگونه جلسات را در راستای حل مشکلات شهرستان ضروری دانست. وی تصریح کرد: […]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محسن کوهکن در جلسه گردهمایی روسای دانشگاه‌های لنجان با هدف ارزیابی مشکلات شهرستان از سوی مراکز آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان و با حضور روسای دانشگاه‌های مراکز آموزش عالی برگزار شد، برگزاری اینگونه جلسات را در راستای حل مشکلات شهرستان ضروری دانست.

    وی تصریح کرد: «ارزیابی مشکلات شهرستان لنجان و بررسی ظرفیت‌های منطقه‌ای با تاثیرپذیری از مراکز آموزش عالی و استفاده بهینه از تجربیات و تخصص علمی استادان و افراد تحصیلکرده دانشگاه‌ها در راستای حل مشکلات شهرستان از جمله اهداف تشکیل این گردهمایی است. پس من برای دادن فهم قانونی و مستدل برای حل مشکلات، دست به سمت مراکز آموزش عالی دراز می‌کنم.»

    نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی، ارتباط بین حلقه آموزش عالی، صنعت و کارآفرینی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: «معضل بیکاری از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم است که با همراهی مراکز دانشگاهی و صنایع شهرستان و البته ورود سرمایه‌گذاران می‌توانیم در راستای تولید ثروت در منطقه لنجان گام‌های مثبتی برداشته و این مشکل بزرگ را برطرف کنیم.»
    وی با بیان اینکه میانگین دستگاه‌های اجرایی ما در تولید ثروت پایین است، ادامه داد: «دانشگاه با توانایی‌ها و پتانسیل عظیم و امکانات بسیار مطلوب خود می‌توانند برای خودشان ارزش افزوده ایجاد کنند تا جایی که صنعت دنبال دانشگاه بیاید نه اینکه دانشگاه به دنبال صنعت برود.»

    کوهکن، دانشگاه‌ها را محل تربیت نیروى انسانى متخصص و ماهر دانست و خاطرنشان کرد: «اگر این نیروى انسانى متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد، موجب پیشرفت و تولید ثروت خواهد شد. پس باید در راستای موفق شدن طرح‌های اشتغال‌زا، واقعیت‌ها را کنار تئوری قرار داده و ایده‌هایی را به کار گرفت که قابلیت اجرایی داشته باشد. به طور مثال پیشنهاد دادیم به جای آب شرب در صنایع، از مازاد آب و فاضلاب فولادشهر، باغشاد، باغ بهادران، چرمهین و.. استفاده کنند که برآورد اولیه این طرح در چرخه تولید بسیار به صرفه بوده است.»

    وی یکی‌ از مشکلات‌ زیربنایی‌ و ساختاری‌ را جزیره‌ای‌ بودن‌ نهادهای جامعه دانست و گفت: «نهاد دانشگاه‌ در حال تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ است که با صنعت و نیازهای آن غریبه است و نهاد صنعت‌ هم‌ بدون‌ بهره‌گیری‌ از دانش‌ روز در تولید نه‌ چندان‌ مطلوب‌ خود است. پس تنها راه برون‌رفت از این جریان ایجاد یک پل محکم بین این این نهادهاست.»

    کوهکن بیان تجربیات فرهنگی و علمی از روسای دانشگاه‌ها از تریبون نماز جمعه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: «استادان مراکز آموزش عالی می‌توانند با تشریح یک مسئله علمی و بیان تجربه‌های مفید اجرایی خود از تریبون نمازجمعه به ترویج دانش و نشر فرهنگ عمومی در شهرستان کمک کنند.»

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، تعامل بین مراکز دانشگاهی با ادارات و نهادهای شهرستان را از اهداف این جلسه دانست و اظهار کرد: «جامعه‌ برای‌ رسیدن به‌ توسعه‌ حقیقی‌ و پایدار، نیازمند یک تعامل‌ تعریف شده بین سه‌ نهاد دانشگاه، دولت‌ و صنعت‌ است. پس باتوجه‌ به‌ روابط‌ ارگانیک‌ این‌ نهاد‌ها که‌ یک‌ سیستم‌ واحد را تشکیل‌ می‌دهند، نقص‌ در هر کدام‌، نقص‌ در کل‌ سیستم‌ را به وجود خواهد آورد.»

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "نماینده لنجان: باید از ظرفیت دانشجویان نخبه برای حل مشکلات استفاده کرد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی