امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶:۴۶  آخرین بروزرسانی : آذر ۸ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ | کد خبر : 2113
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تاکید بر اهمیت حفظ امنیت و آرامش ترکیه برای ایران گفت: خاطرم هست که دکتر لاریجانی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در سفری که به ترکیه داشتند با صراحت تمام اردوغان و داود اوغلو را مخاطب قرار دادند که مسیر رفتار ترکیه […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تاکید بر اهمیت حفظ امنیت و آرامش ترکیه برای ایران گفت: خاطرم هست که دکتر لاریجانی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در سفری که به ترکیه داشتند با صراحت تمام اردوغان و داود اوغلو را مخاطب قرار دادند که مسیر رفتار ترکیه در سوریه منجر به تبعات ناخوشایند برای آنکارا خواهد شد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترکیه ضمن رد نگرانی های جمهوری اسلامی در ابتدا آن را کتمان می کردند اما همزمان نیروهای نظامی را برای جنگ با دولت سوریه تربیت کردند.

    وی در ادامه افزود: ظرف چند سال اخیر پالس هایی از درون دولت و پارلمان ترکیه شنیده شده بود که سیاستمداران ترکیه به ویژه اقلیت های قومیتی این کشور مخالف رویه مداخله جویی و تنش زایی اردوغان هستند.

    کوهکن تصریح کرد: ترکیه با تهدیدات متنوعی مواجه است که رفع آنها به طور مقطعی و با استراتژی ستون به ستون فرج است ، واکنش نشان می دهد.

    وی گفت: شکاف ایجاد شده میان اکراد و آنکارا ، تنش با علوی ها ، مجادله گولنیست ها با اردوغان در کنار تهدیدات امنیتی تروریستی که خود آنها زمینه ساز شدند ؛ تصویری هولناک از وضعیت امنیتی ترکیه ترسیم می کند.

    این نماینده مجلس دهم گفت: کودتای نافرجام ترکیه اتفاقی شوم بود که در نتیجه اقدامات اردوغان بروز و ظهور پیدا کرد. نارضایتی ها در میان پلیس ، ارتش و قسمت هایی از جامعه همانند یک گسل کشنده وجود دارد که با اقدامات نسنجیده تحریک می شود.

    وی خاطرنشان کرد: آقای اردوغان که روزی رگ غیرت خود را به رخ رئیس رژیم صهیونیستی کشانده بود متاسفانه امروز روند بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی را تسهیل می کند.

    کوهکن گفت: مجموعه اقدامات رئیس جمهوری ترکیه در منطقه منجر به تقویت تروریست ها و معارضین سوریه منجر به تقویت تهدیدات امنیتی خاورمیانه شد اما جمهوری اسلامی همواره به ایجاد آرامش در منطقه بوده است.

    وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه آقای اردوغان تحت تاثیر تهدیدات با واکنش های کوتاه مدت سینوسی واکنش نشان می دهد که تبعات ناخوشایندی برای منافع ترکیه ایجاد می کند.

    نماینده مردم لنجان با بیان این که امنیت آنکارا و تهران به دلایل پیوندهای تاریخی دارای اشتراکات فراوانی است ، گفت: ایران با تمام توان ضمن حفظ حسن همجواری خواهان آرامش و امنیت ترکیه است.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن : رفتارهای سینوسی اردوغان برای ترکیه هزینه ساز است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی