امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲:۴۴  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ | کد خبر : 2212
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات صلح سوریه که در آستانه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعد از آزادسازی حلب آن چیزی که غربی ها و به خصوص آمریکا با همکاری کشورهای منطقه‌ای مانند ترکیه، قطر و عربستان برای سوریه طراحی کرده بودند، به بن بست رسید و یقین پیدا […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات صلح سوریه که در آستانه برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعد از آزادسازی حلب آن چیزی که غربی ها و به خصوص آمریکا با همکاری کشورهای منطقه‌ای مانند ترکیه، قطر و عربستان برای سوریه طراحی کرده بودند، به بن بست رسید و یقین پیدا کردند که نمی توان با نفی حاکمیت و مسئولیت قانونی اسد در سوریه کارها را پیش ببرند و در نهایت برای اقدامات بعدی خود، خط مقدم محور مقاومت را بشکنند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای بحران سوریه،مخالفان اسد با شناختی که از سوریه و بافت فرهنگی این کشور داشتند، برنامه ای را پیش بینی کرده بودند که ظرف ۳ ماه به اهداف خود برسند، بیان کرد: اتفاقاتی در میدان عمل رخ داد که این نقشه آمریکایی، ترکیه ای و سعودی در مقابل مقاومت مردم در هم شکسته شد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک مقطعی با وجود شرایطی خاص در سوریه، انتخاباتی برگزار شد که نهایتا اسد برای مدت ۷ سال به عنوان رئیس جمهور انتخابات شد، ادامه داد: بعد از حضور مردم وی به عنوان رئیس جمهور قانونی مسئولیت داشت.

    کوهکن متذکر شد: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در قبال سرزمین های اشغالی نیز همین است که اگر طرف های مقابل واقعا تابع رای مردم هستند، تعیین حاکمیت بر سرزمین های اشغالی را به رای مردم منوط سازند.

    وی افزود: عرصه مذاکرات آستانه به نحوی است که کشورهای مدعی اقتدار و اثرگذاری، حذف شده‌اند البته شاید کمرنگ شدن حضور آمریکا را شاهد باشیم ولی همچنان استراتژی ثابتی خواهند اشت، با همه این شرایط فرصتی پش آمده که کشورهای فعال مانند ایران، روسیه، سوریه و دیگر کشورهای دوست در این زمینه تدبیری صحیح را اتخاذ کنند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت گرفتن دولت قانونی سوریه، مایوس شدن آمریکایی‌ها و گروه‌های معارض با پس گیری حلب آغاز شد، بیان کرد: همین امر سبب شد تا طرف های دیگر دریابند که نمی‌توان با جنگ به اهدافشان برسند، امیدواریم که با عقلانیت ادامه دهند تا کمتر زیرساخت های سوریه از بین برود.

    کوهکن با بیان اینکه ارزیابی ما از مذاکرات آستانه به سبب ترکیب کشورهای حاضر در این مذاکرات مثبت است، گفت: ترکیب امیدوار کننده ای حضور دارد، دولت سوریه و گروه های متخاصم نیز حضور دارند، ایران و روسیه نیز نقش خو را ایفا می‌کنند.

    وی افزود: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، یک نقطه مشخص و مثبتی در سیاست‌های ایران را شاهد خواهیم بود زیرا ایران از ابتدا درست پیش‌بینی و عمل کرد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: آزادسازی حلب مخالفین اسد را مجبور به مذاکره کرد/ پیش بینی و عملکرد ایران از ابتدا در قبال سوریه صحیح بود"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی