امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱:۴۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۴ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر : 2299
  • محسن کوهکن نماينده اصولگراي مجلس و نایب رییس جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاين با اشاره به فعاليت انتخاباتي اصولگرايان، گفت: تلاش اصولگرايان بر اين است که از تکثر جلوگيري کنند و در يک فرايند خرد جمعي بلکه به نامزد مورد نظرشان برسند يعني مي توان گفت که […]

    محسن کوهکن نماينده اصولگراي مجلس و نایب رییس جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاين با اشاره به فعاليت انتخاباتي اصولگرايان، گفت: تلاش اصولگرايان بر اين است که از تکثر جلوگيري کنند و در يک فرايند خرد جمعي بلکه به نامزد مورد نظرشان برسند يعني مي توان گفت که آن فرايندي که تعريف شده و دنبال مي کنند فرايند خردگرايي و اتکا تصميم براي انتخاب گزينه بر اساس نظرات جمع است.
    وي در خصوص عدم شرکت پايداري ها در جلسات جمنا، تصريح کرد: اصولگرايي حزب گرايي نيست که بگوييم يک بخشي از بدنه حزب جدا شدند. اصولگرايي يک تفکر است و اين تفکر نيز متشکل از اشخاص حقوقي که احزاب اصولگرا هستند و افراد حقيقي تاثير گذار که خودشان را اصولگرا مي دانند، هستند.

    اين عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري افزود: بنابراين اينکه يک بخش و يک جزئي از بدنه اصولگرايي از اين تصميم متکي به جمع تبعيت نکنند و يا اقدام ديگري بخواهند انجام بدهند، مختار و آزاد هستند. اما نهايتا تصميمات جمعي اينگونه است و نه تنها در اصولگرايي بلکه در هر جرياني هم به همين شکل است و خيلي سخت است که به سمت و سوي يک تصميمي برويد که تصميم گيري صد در صدي باشد و همه اشخاص حقيقي و حقوقي که يک مش و خط فکري دارند آن را قبول کنند. اما به هر ميزان که اين تصميمات حداکثري و نشات گرفته از خرد جمعي باشد و به سمت و سوي اجماع برود به هر جهت نتايجش هم به همان ميزان بالا مي رود.

    کوهکن در پاسخ به اينکه اين اقدام جبهه پايداري مانع وحدت نيست؟، گفت: يک موقع هست که تعريف شما از وحدت، صد در صدي است و يک وقت وحدت حداکثري است. در مسايل اجتماعي و سياسي عمدتا افراد و احزاب به دنبال وحدت حداکثري هستند البته تلاش مي کنند که به سمت و سوي اجماع و وحدت صد در صدي بروند اما اگر وحدت صد در صدي هم ايجاد نشد و وحدت ۹۰ درصدي هم تحقق پيدا کرد اين هم يک قدم مثبت است.
    وي در خصوص برخي شنيده ها مبني بر اينکه بذرپاش خروجي جبهه نيروهاي مردمي انقلاب خواهد بود، گفت: من اسم فرد خاصي را نمي برم و مش من اين نيست اما اصولگرايان به سمت و سويي مي روند که خروجي از سوي خرد جمعي
    باشد و بايد منتظر آن زمان بود. آن جمعي که مي خواهند تصميم بگيرند به واجد الشرايط بودن فرد و مقبوليت او نگاهي خواهند داشت.

    اين نماينده اصولگراي مجلس در خصوص کانديداتوري افرادي نظير بقايي، حاجي بابايي، زريبافان و قاسمي گفت: وقتي از ابتدا قرار باشد تنها يک نفر از سوي جريان اصولگرايي مطرح باشد ديگر دور هم جمع شدن و مذاکره معنايي ندارد اما وقتي از خرد جمعي صحبت مي کنيم به معناي اين است که يک جمع هستند و با يک فرايندي مي خواهند از ميان آن جمع به يک فرد برسند.
    کوهکن با اشاره به اعلام کانديداتوري برخي از نزديکان محمود احمدي نژاد همچون بقايي تاکيد کرد: برخي ادعا و مطرح مي کنند که مي خواهند به صحنه بيايند به هر جهت وصف العيش نصف العيش است و آرزو هم بر جوانان عيب نيست.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "واکنش کوهکن به کانديداتوري نزديکان احمدي نژاد؛ آرزو بر جوانان عيب نيست"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی