امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۲:۰۶  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | کد خبر : 2236
  • محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی گفت:یکی از بخش هایی که کاملا دستاوردهای انقلاب اسلامی در آن محسوس بوده؛حوزه صنعت است که دراین بخش باید تحلیلی صحیح و واقع بینانه داشته باشیم. باید شرایط موجود را با آنچه اتفاق افتاده سنجید نماینده مردم لنجان […]

    محسن کوهکن درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی گفت:یکی از بخش هایی که کاملا دستاوردهای انقلاب اسلامی در آن محسوس بوده؛حوزه صنعت است که دراین بخش باید تحلیلی صحیح و واقع بینانه داشته باشیم.

    باید شرایط موجود را با آنچه اتفاق افتاده سنجید

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر وضع موجود کشور را با بعضی از کشورهایی که سابقه طولانی در صنعت دارند، مقایسه کنیم ، واقع بینانه نیست؛اما باید واقعیت های آنچه که قبل از سال ۵۷ اتفاق افتاده بود را پیش روی خود قرار داده و در نهایت شرایط موجود را با آنچه به آن رسیده ایم،سنجید.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید تولید موجود خودرو در کشور را با کمپانی های بزرگ و معروف اروپایی مقایسه کنیم،خاطرنشان کرد:کشورما از تولید پیکان به آخرین مدل از ماشین هایی که ساخت داخل است و سعی کرده خود را به استانداردها نزدیک کند؛رسیده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت امر این است که جنگ تحمیلی از نظر زمانی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد و حتی در داخل کشور سیم خاردار نیز تولید نمی کردیم.

    کوهکن خاطرنشان کرد:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صنعتی داشتیم که اساسا کارشناسان خارجی آن را اداره می کردند که این اتفاق در صنعت فولاد و ذوب آهن افتاده بود؛به طوری که ابتدای پیروزی انقلاب، شهری در مجاروت کارخانه ذوب آهن بود که بخش قابل توجه و عمده ساکنان آن کارشناسان روسی بودند،درحالی که امروز حتی یک کارشناس خارجی در این کارخانه حضور ندارد و تولید نیز از آن زمان شده تغییراتی در سیستم آن اتفاق افتاده که توانسته هزینه ها را نیز کاهش دهد.

    باید برای مقایسه پیشرفت ها فهرستی از محصولات وارداتی در سال ۵۷ و تولیدات داخلی امروز تهیه کنیم

    نماینده مردم لنجان درمجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: حوزه صنعت به قدری گسترده است که اگر بخواهیم دستاورهای آن را پس از پیروزی انقلاب اسلامی احصاء کنیم،تنها راه این است که فهرستی از کالاهای صنعتی وارداتی در سال ۵۷ را داشته باشیم و امروزه یک لیست از تولیدات داخلی تهیه کنیم تا کاملا و به طور محسوس این موضوع خود را نشان دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه گام های بزرگی بعد از انقلاب در حوزه صنعت برداشته اما تا رسیدن به ایده آل ها فاصله داریم،خاطرنشان کرد:در زمان پیروزی انقلاب و نزدیک به سال ۵۷ دو تا سه کارخانه کاشی سازی که کیفیت آن نیز تنها درحد مصرف داخلی بود، وجود داشت؛اما امروز به جایی رسیده ایم که در صنعت کاشی و سرامیک با بسیاری از کشورها رقابت می کنیم و شیرآلات ایرانی نیز در بازارهای اروپایی عرضه می شود./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: قبل از انقلاب صنعت کشور را خارجی ها اداره می کردند/ توان ساخت سیم خاردار در روزهای اول جنگ را نداشتیم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی