امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۵:۲۷  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۵ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر : 2338
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مصوبه مجلس پیرامون حقوق‌های غیرمتعارف، اظهار داشت: در این زمینه یا افراد سوء برداشت کردند یا اینکه خبر مربوطه ناقص منتقل شده است. تحلیلگران عدم وجود قانون را سبب بروز حقوق های نجومی می‌دانستند نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص مصوبه مجلس پیرامون حقوق‌های غیرمتعارف، اظهار داشت: در این زمینه یا افراد سوء برداشت کردند یا اینکه خبر مربوطه ناقص منتقل شده است.

    تحلیلگران عدم وجود قانون را سبب بروز حقوق های نجومی می‌دانستند

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است در این زمینه سابقه‌ای را بیان کنم، گفت: زمانی که بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد، تحلیلگران معتقد بودند چون قانونی در این زمینه سقف را مشخص نکرده، همین امر سبب شده تا برخی افراد حقوق‌های نجومی دریافت کنند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان برخی اعتقاد داشتند که باید در جائی این سقف را تعیین کنیم تا حقوق‌ها از میزان نشخصی بالاتر نرود که بر این اساس در ماده ۳۸ برنامه مشخص شد که حقوق افراد حداکثر از ۲ برابر بیشتر نشود، برای مثال اگر بطور میانگین ۵ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود این مبلغ نباید از ۱۰ میلیون تومان بیشتر شود که طبیعی و منطقی است.

    افزایش تا ۶۰ درصد از میزان سقف پرداختی‌ها در شرایط استثنائی انجام می‌شود

    وی افزود: در این ارتباط گفته شد که در مناطق محروم افراد متخصصی وجود دارند که با وجود محدودیت های فراوان، فعالیت سنگینی را انجام می‌دهند، نهایتا مقرر شد تا در موارد استثنایی که نظام، روسای قوا و وزراء تشخیص بدهند تحت شرایطی خاص، مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی-مدیریتی ، مناطق مرزی و محروم از ۲ برابر میزان سقف پرداختی، تا ۶۰ درصد افزوده شود.

    مصوبه مجلس الزام به پرداخت ۲۴ میلیون تومان حقوق نیست

    کوهکن با بیان اینکه مصوبه مجلس الزام به پرداخت ۲۴ میلیون تومان حقوق نیست همچنین حقوقی تحت عنوان حقوق مدیران تعیین نشده است، گفت: برای مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی-مدیریتی و مناطق محروم و مرزی امکانی فراهم شده است و این مصوبه دقیقا خلاء قانونی که منجر به پرداخت حقوق‌های نجومی شده بود را پر می‌کند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با ماده ۳۸ و تبصره آن، این خلاء قانونی را از بین برده است همچنین مجلس تکلیف نکرده که ۲۴ میلیون تومان را به کسی پرداخت کنند، اظهار داشت: تبصره‌ای که باعث شد برخی از افراد حقوق ۲۴ میلیونی را از آن استنباط کنند، این است که مشاغل تخصصی، واحدهای عملیاتی-مدیریتی، مناطق مرزی و محروم را جدا کرده‌اند.

    وی افزود: اگر این تبصره وجود نداشت، این انتقاد وارد بود که برای این دسته از افراد نتوانسته‌ایم آن چه حق آن‌ها است را پرداخت کنیم.

    کوهکن با بیان اینکه این مصوبه اصلا دلیل نمی شود که به مدیران ماهانه ۲۴ میلیون تومان پرداخت شود، گفت: در همه جا منتشر شد که مجلس مصوب کرده تا به مدیران ۲۴ میلیون تومان پرداخت شود، من ارائه این توضیحات را ضروری می‌دانم اگرچه رئیس مجلس شورای اسلامی نیز توضیحات لازم را بیان کرد.

    انتقال ناقص اخبار در مجلس هفتم هم دردسر ساز شد

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع دقیقا مشابه مصوبه ای است که در مجلس هفتم مطرح شد و تا مدت‌ها بیان می‌شد که مجلس تصویب کرده تا نمایندگان به صورت مادالعمر حقوق دریافت کنند در حالیکه اصلا اینگونه نبود.

    برخی جریانات برای مقابله با مخالفان خود هجمه هایی را به مجلس وارد کردند

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشاء هجمه‌ها علیه مجلس متفاوت است، گفت: رفتار خودجوش مردم در فضای مجاری نشات گرفته از برداشت‌شان از خبری است که به غلط منتشر شده و این بخش را نباید به صورت سیاسی تفسیر کنیم، اما بخش دیگری از هجمه‌ها، می‌تواند منشاء سیاسی داشته باشد زیرا برخی برای مقابله با جریان‌های مخالف خود چنین حرکت‌هایی را انجام می‌دهند./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن انتقاد کرد: سایه بغض سیاسی بر هجمه‌ها علیه مجلس درباره مصوبه برنامه ششم /شرایط‌خاص‌مجوز برای‌افزایش۶۰درصدی‌سقف‌پرداختی‌ها‌"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی