امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱:۴۰  آخرین بروزرسانی : اسفند ۳۰ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ | کد خبر : 2357
  • محسن کوهکن گفت:اجرای برنامه های فرهنگی درجوار بقاع متبرکه وزمینه سازی جهت حضورمردم دراین اماکن متبرکه درشرایط امروزی که کشور دربرابر تهاجم گسترده جنگ نرم دشمن قرارداردجامعه راواکسینه می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه از اصفهان، محسن کوهکن اظهار داشت: فرهنگ سازی مسئله ای آموزشی است که […]

    محسن کوهکن گفت:اجرای برنامه های فرهنگی درجوار بقاع متبرکه وزمینه سازی جهت حضورمردم دراین اماکن متبرکه درشرایط امروزی که کشور دربرابر تهاجم گسترده جنگ نرم دشمن قرارداردجامعه راواکسینه می کند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه از اصفهان، محسن کوهکن اظهار داشت: فرهنگ سازی مسئله ای آموزشی است که باید همواره به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد برخلاف تصور عده ای که فرهنگ را فقط مبتنی بر تاریخ و تمدن می دانند تصور بنده این است که که می بایست همه شاخه های فرهنگ به طور مرتب نسل به نسل آموزش داده شود که در این میان فرهنگ دینی جایگاه خاص و حائز اهمیتی دارد و امامزادگان و بقاع متبرکه می توانند پایگاه اصلی این آموزش قلمداد شوند.

    وی در ادامه افزود: طرح هایی همچون بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در جوار بقاع متبرکه اجرا می شوند در راستای تقویت نقش بقاع متبرکه در زندگی مردم و فرهنگ سازی دینی بسیار موثر و تاثیرگذار هستند.

    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین اجرای برنامه های فرهنگ در جوار بقاع متبرکه و زمینه سازی جهت حضور مردم در این اماکن متبرکه در شرایط امروزی که کشور دربرابر تهاجم گسترده جنگ نرم دشمن قرار دارد جامعه را واکسینه می کند.

    محسن کوهکن در ادامه به مزیت اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: ایام نوروز همیشه نوید بخش شادی و صلح بوده و اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه همانگونه که از اسمش پیداست نوید بخش آرامشی توام با معنویت جهت استقبال از فصل بهار می باشد.

    وی در ادامه عنوان کرد: مردم با زیارت حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان آرامش روحی کسب می کنند و یکی از نکاتی که سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح باید مد نظر قرار دهد آماده سازی و مهیا کردن بستر مناسب در همه زمینه ها بخصوص در جهت اسکان مناسب مسافران در جوار بقاع متبرکه است.

    نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه همه جانبه بقاع متبرکه باید براساس اقلیم مناطق مختلف صورت گیرد تا در جهت توسعه گردشگری مذهبی در جوار بقاع متبرکه گامی بلند برداشته شود زیرا که این اماکن مقدس دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند که با ایجاد جاذبه های بیشتر در این اماکن متبرکه فضای معنوی در جامعه گسترش داده می شود.

    کوهکن در ادامه یادآور شد: مسئله فرهنگ مسئله اصلی است که باید زیر بنای همه چیز قرار بگیرد و در صورتی گردشگری مذهبی که یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود محقق می گردد که از پایه با برنامه های فرهنگی زیرساخت تحقق این امر مهیا شود.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:ایام نوروز همیشه نوید بخش شادی و صلح بوده و اجرای طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه همانگونه که از اسمش پیداست نوید بخش آرامشی توام با معنویت جهت استقبال از فصل بهار می باشد."
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی