امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۵:۴۹  آخرین بروزرسانی : فروردین ۵ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر : 2369
  • محسن کوهکن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شرایط و رویکرد کنونی کشور در اجرای توافق FATF، گفت: من وارد ماهیت این توافق نمی شوم و تنها در شرایط کنونی می توان درباره این توافق، برخی اگرها و شروط را مطرح کرد. نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه […]

    محسن کوهکن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شرایط و رویکرد کنونی کشور در اجرای توافق FATF، گفت: من وارد ماهیت این توافق نمی شوم و تنها در شرایط کنونی می توان درباره این توافق، برخی اگرها و شروط را مطرح کرد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در مجلس، توضیحات و گزارش را درباره ابعاد مختلف توافق FATF ارائه کردند، طیب نیا با این توضیحات در تلاش بود که عملا بخشی از دغدغه های نمایندگان مجلس را در این رابطه کم کند.

    وی گفت: بر اساس قوانین بین المللی، تا زمانی که ما عضو یک مجموعه و گروه بین المللی نیستیم، احکام آن مجموعه برای ما لازم الاجرا نیست، اما زمانی که عضویت را می پذیریم مکلف به عمل به تعهداتمان هستیم.

    کوهکن ادامه داد: حال درباره اجرای توافق FATF این موضوع مد نظر بود که اگر ایران با عضویت در این گروه مالی، برای اجرای تعهدات، حق تحفظ داشته باشد، مشکلی پیش نمی آید، حق تحفظ به این معنا است که ما اگر برخی از تعهدات و محورهای توافق را بر خلاف سیاست های خود بدانیم، آن را عملی نکنیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اما اگر عضویت در یک مجموعه بدون حق تحفظ باشد، آن زمان باید بند به بند و خط به خط توافق مربوطه را مورد بررسی و آسیب شناسی قرار دهیم، از این رو تاکنون ادله ای مطرح نشده که توافق FATF دارای حق تحفظ باشد./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: ایران برای عضویت در FATF و اجرای تعهداتش باید حق تحفظ داشته باشد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی