امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴:۵۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر : 2421
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری اظهار داشت: بر اساس تجربه مناظره های سال های گذشته انتظار می رفت در نخستین مناظره انتخاباتی، دواطلبین، ابتدا برنامه های خود را ارائه کنند و سپس به نقد برنامه های یکدیگر بپردازند. نماینده مردم لنجان در […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری اظهار داشت: بر اساس تجربه مناظره های سال های گذشته انتظار می رفت در نخستین مناظره انتخاباتی، دواطلبین، ابتدا برنامه های خود را ارائه کنند و سپس به نقد برنامه های یکدیگر بپردازند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: البته زمانی که در بین کاندیداها فردی که چهارسال مسئولیت دولت را برعهده دارد، شرایط متفاوتی خواهدداشت چرا که داوطلبان دیگر می توانند هم برنامه های آتی او را نقد کنند و هم نگاهی به عملکرد چهارساله او داشته باشند.

    وی گفت: اما نکته اینجاست که نقد عملکرد یا نقد برنامه ها باید در چارچوب مسائل اخلاقی و کاملا محترمانه باشد و از سوی دیگر مناظره انتخاباتی باید در تراز انتخابات ریاست جمهوری باشد، نه اینکه چنین برداشت شود که مناظره ها ساختگی و بی اثر است.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید مطالبی در مناظره ها مطرح شود که در تراز ریاست جمهوری باشد، اظهار داشت: عنوان کردن یک عملکرد بد از شهرداری یا ریاست جمهور در شأن مقام ریاست جمهوری نیست، البته کاندیداها می توانند برای استدلال انتقادشان نمونه ای از عملکرد برای مستند بودن نقدشان ارائه دهند اما اینکه عبارت های نادرستی به کار گرفته شود، ایراد دارد.

    کوهکن با بیان اینکه از جو نخستین مناظره انتخاباتی سال ۹۶ افسوس خورده است، عنوان کرد: با چالسی بودن مناظره های مخالف نیستم اما این چالش باید منطقی و مستند باشد، مناظره مرحوم عسکراولادی و حسین شریعتمداری نمونه مناظره پر چالش، جدی و در چارچوب اخلاق بود که هیچکس نگفت این مناظره ساختگی است.

    وی با بیان اینکه برخی عبارت ها دور از شأن مناظره انتخابات ریاست جمهوری بود، اظهار داشت: برخی تصور می کنند با اینجا فضای هیجانی می توانند طرفداران داغ و تند خود را راضی نگهدارند اما اکثریت جامعه چنین فضایی را نمی پسندند بلکه میخواهند عدله هایی بشنوند تا بر اساس آن بدانند کدام کاندیدا بیشترین بازدهی را خواهدداشت.

    این نماینده تاکید کرد: قطعا هیچکدام از کاندیداها نمی توانند معجزه کنند و یک شبه همه مسائل کشور نمی شود اما در نهایت مردم می خواهند بعد از اتمام مناظره ها به داوطلبان نمره دهند و براساس قدرت ابتکار و توانمندی اجرایی یکی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

    کوهکن افزود: نخستین مناظره انتخاباتی اقتصادی بود و اگر با همین شیوه مناظره های سیاسی برگزار شود فضا و جو مناسبی ایجاد نخواهد شود و آقایان صحبت هایی غلط و بی ربطی در خصوص برجام مطرح خواهند کرد، به طور مثال گفته می شود اگر برجام نبود جنگ می شد یا اینکه برجام مملکت را به خاک سیاه کشانده که هر دو صحبت نادست است.

    وی گفت: مردم از کسانی که افرادی که خود را در تراز ریاست جمهوری می بینند، انتظار دارند فضای مناظره ها را به سمتی نکشانند که مطالبات مردم در آن مطرح نشود.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: مناظره های انتخاباتی باید در سطح بالاتری برگزار شود نباید به سمت و سویی بریم که مردم و کارشناسان به قضاوت نادرستی از کاندیداها برسند./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن : سطح مناظره های انتخاباتی باید در شان انتخابات ریاست جمهوری باشد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی