امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۱:۴۲  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۱ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2594
  • امروز اصفهان متهم نخست کشت برنج در کشور است نظر شما در این خصوص چیست؟ حدود ۲ سال پیش شورای عالی آب مصوبه ۹ ماده ای را به تصویب رساند حرف ما این است که این مصوبه ۹ ماده ای مانیفست ما بوده و همه استان ها از این مصوبه پیروی می کنند. حکمیت در […]

    امروز اصفهان متهم نخست کشت برنج در کشور است نظر شما در این خصوص چیست؟

    حدود ۲ سال پیش شورای عالی آب مصوبه ۹ ماده ای را به تصویب رساند حرف ما این است که این مصوبه ۹ ماده ای مانیفست ما بوده و همه استان ها از این مصوبه پیروی می کنند. حکمیت در این مصوبه برای اینکه مشخص شود در کجا برداشت غیر قانونی انجام گرفته به وزارت نیرو واگذار شده و این وزارت خانه آمده اعلام کرده استان چهارمحال و بختیاری از این مصوبه ۳۱ مورد تخطی کرده است و استان اصفهان ۴ مورد لذا استان اصفهان به دلیل مشکلات موجود ۴ مورد تخطی را جلوگیری کرده و هیچ اجازه برداشت جدیدی را صادر نکرده و پایبند به مصوبات بوده است اما استانی که ۳۱ مورد بر خلاف مصوبه شورای عالی آب برداشت آب را انجام می دهد به هر جهت دولت و حاکمیت باید تکلیف آن را مشخص کند چراکه در هیچ کجای دنیا چند شهرو چند نرخ وجود ندارد. همه دست به دست هم داده تا موانع موجود در استان چهارمحال و بختیاری برطرف شده و آب اضافه ای که پیش بینی شده بر روی آب زاینده رود افزوده شود تا هم پروژه های که منشاء قانونی دارد اجرایی شود و هم اینکه مسئله خشک شده زاینده رود مرتفع گردد فلذا حق آبه کشاورزان را حق شرعی و قانونی آنها می دانیم و حرف کشاورزان ما این است که حق آبه را به ما بدهید و چنانچه بارش کم شده نسبت به کاهش بارندگی حق آبه ما را رهاسازی کنید اما اینکه با این حق آبه چه چیزی کشت شود را به عهده خود کشاورز بگذارید. اما چون این اتفاقات رخ شما می خواهد حق آبه کشاورز را ندهید کشت برنج را ممنوع می کنید. حرف بنده این است تا به امروز یک قدم کار کارشناسی که ثابت کند زمینی که اگر برنج کشت شود چند درصد بیشتر از زمینی که محصولات دیگر دران کشت شود دارد را به ما ارائه نکرده است البته من در نظر ندارم مصرف بیشتر آب در کشت برنج را نفی کنم اما کارشناسان به صورت غیر رسمی نیز به بنده اعلام کرده اند که این مسئله ای که برخی اوقات مطرح می شود کشت برنج ۲ برابر فلان کشت مصرف آب دارد اینگونه نیست ضمن اینکه در کل استان اصفهان تنها شهرستان لنجان است که اگر ورودی آب ب این شهرستان بوده خروجی آب نیز وجود داشته که این مسئله در جای دیگر وجود ندارد که شاهد برگشت اب باشیم و نمونه زایش آب در شهرستان لنجان به خوبی مشهود است. اما چنانچه کارشناسان بنده را توجیه کنند که اگر برنج کاشته شود از کشت فلان محصول بیشتر است بنده از این مسئله حمایت خواهم کرد اما در ابتدا باید کشت جایگزینی معرفی شود که در شهرستان لنجان جوابگوی کشاورزی باشد و منابع آن نیز در نظر گرفته شود. اما امروز کشت جایگزین به کشاورز معرفی نکرده ایم و توجیه درستی نیز در این حوزه برای کشاورز نداشته ایم و تنها به دنبال ممنوعیت کشت برنج هستیم و بنده نمی توان در برخورد غیرکارشناسی کنار متولیان امر قرار بگیرم و در کنار کشاورز هستم مگر اینکه بنده توجیه شوم و بتوانم کشاورز شهرستان را توجیه کنم.
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی پشت نیمکت ایمنا : اجرای صحیح مصوبه ۹ ماده ای بهترین گزینه برای مدیریت حوضه آبریز زاینده رود"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی