امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲:۲۸  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2604
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارش عملکرد سالانه وزرا به قوه مقننه اظهار داشت: برخی نمایندگان به دنبال طرحی بودند که به واسطه آن وزرا هر سال گزارشی جامع از عملکرد خود بر اساس شرح وظایف […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارش عملکرد سالانه وزرا به قوه مقننه اظهار داشت: برخی نمایندگان به دنبال طرحی بودند که به واسطه آن وزرا هر سال گزارشی جامع از عملکرد خود بر اساس شرح وظایف و تکالیف قانونی بالادستی و جاری کشور ارائه کنند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این طرح باعث می شود که ریل بررسی و تطبیق پیشرفت برنامه وزرا در مجلس تقویت شود، لازم به ذکر است که در بسیاری از کشورها ارائه گزارش دولت به مجلس رویه بوده است.

    وی گفت: این کار همچنین از افزایش طرح سوال از وزرا در مجلس می کاهد و وقت کمتری از کمیسیون ها و مجلس گرفته می شود چرا که وزرا عملکرد یکساله خود را ارائه می دهند و مجلس در جریان نحوه پیشرفت برنامه های وزرا قرار می گیرند و ابهامات در خصوص عملکرد آنها از بین خواهد رفت.

    این نماینده مجلس با تاکید براینکه از طرح مذکور دفاع می کند، عنوان کرد: دولت نیز باید از این طرح استقبال کند چرا که عامل تقویت ارتباط قوه مقننه و مجریه خواهد شد از سوی دیگر هر دولت در دوران تصدی خود سه بار باید چنین گزارش مقایسه ای و آماری را به نمایندگان ارائه دهد.

    کوهکن در خصوص زمان ارائه گزارش ها از سوی وزرا تاکید کرد: قید زمان ابهاماتی به دنبال داشت و این سوال مطرح می شد که اگر به دلایلی وزرا در ماه قید شده گزارش ارائه ندهند، لازم نیست تا آخر سال گزارشی داده شود، که نظر این است باید تاکید شود در کمترین زمان گزارش ارائه شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مجلس از گزارش وزرا قانع نشود، وزیر مربوطه کارت زرد می گیرد و بستر استیضاح وزیر فراهم می شود./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: ارائه گزارش عملکرد سالانه وزرا به مجلس روند نظارت بر دولت را تقویت می کند/ تشریح روند دریافت کارت زرد یا استیضاح در طرح"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی