امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱:۱۹  آخرین بروزرسانی : آذر ۸ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2745
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در هفته گذشته قیمت سکه ۳۰ هزارتومان افزایش یافته است، اظهار داشت: در هر جامعه ای نقدینگی حکم دریاچه و مخزن آبی را دارد که نمی تواند رد جای ثابتی راکد بماند بنابراین راه و روزنه ای پیدا خواهد کرد تا حرکت […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در هفته گذشته قیمت سکه ۳۰ هزارتومان افزایش یافته است، اظهار داشت: در هر جامعه ای نقدینگی حکم دریاچه و مخزن آبی را دارد که نمی تواند رد جای ثابتی راکد بماند بنابراین راه و روزنه ای پیدا خواهد کرد تا حرکت کند.

    عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صاحبان پول و سرمایه با توجه به عقل و تدبیر خودبرای به جریان انداختن پول خود و سودآوری بیشتر دست به حرکات اقتصادی می زند و متناسب با سودهی مسیر خود را انتخاب می کنند این مسیر می تواند سرمایه گذاری در مسکن باشد یا خرید سکه.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت عرضه و تقاضا نیز در افزایش قیمت ها تاثیرگذار است، گفت: در هر جامعه ای که تقاضا افزایش پیدا کند اولین نتیجه کارشناسی و جنبه روانی افزایش قیمت ها را مخابره می کنند بنابراین درارتباط با افزایش قیمت سکه نیز همین روند رخ داده و با افزایش تقاضا از محل نقدینگی مردم قیمت سکه افزایش یافته است.

    وی توضیح داد: همچنین شاهد هستیم که برای کنترل این تقاضا بانک کارگشایی سکه را با میزان بالا ارائه می دهد که متقاضیان بدانند به اندازه لازم سکه وجود دارد که بتوان قیمت ها را کنترل و مدیریت کرد.

    تشریح تاثیر حراج سکه

    این نماینده مجلس در خصوص حراج سکه توسط بانک مرکزی ارزیابی کرد و بیان داشت: این کار با هدف فروکش کردن تب سکه و کنترل افزایش کاذب قیمت ها است که در برخی مقاطع تاثیرگذار و باعث فروکش کردن قیمت ها می شود و در برخی موارد چنین پاسخی دریافت نمی شود.

    کوهکن در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در برخی موارد عرضه سکه متقاضیان را سیر نمی کند، گفت: در برخی مواقع هر میزان سکه عرضه می شود عطش جامعه برطرف نمی شود و بازار همچنان خواهان عرضه است بنابراین کنترل قیمت بااین روش نیز میسر نمی شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این وجود افزایش قیمت سکه یا ارز در مدت زمان طولانی منطقی، کارشناسی شده و اجتناب ناپذیر است اما موضوع افزایش سکه در کشور خارج از فضای طبیعی است./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن با اشاره به تاثیرات حراج سکه توسط بانک مرکزی: افزایش قیمت سکه نتیجه افزایش تقاضا از محل نقدینگی مردم/ حراج سکه باعث فروکش کردن قیمت‌ها می‌شود"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی