امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶:۳۰  آخرین بروزرسانی : دی ۱۹ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر : 2819
  • محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره عملکردهای مرحوم آیت‌الله هاشمی در سپهر سیاسی کشور با بیان اینکه مرحوم هاشمی دارای شخصیت و ویژگی‌های خاص بودند و کسانی‌که از نزدیک با ایشان آشنا بودند و به بدگویی و تخریب و غلو در موردش نپرداختند، […]

    محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره عملکردهای مرحوم آیت‌الله هاشمی در سپهر سیاسی کشور با بیان اینکه مرحوم هاشمی دارای شخصیت و ویژگی‌های خاص بودند و کسانی‌که از نزدیک با ایشان آشنا بودند و به بدگویی و تخریب و غلو در موردش نپرداختند، به این ویژگی اذعان دارند، اظهارداشت: مرحوم هاشمی ذهن دواری داشت و مسائل را با تعمق بررسی و مطرح می‌کرد.

    وی اضافه کرد: اگر مجموع سخنان آیت‌الله هاشمی در هشت ساله ریاست جمهوری را با روسای جمهور بعد از ایشان مقایسه کنیم دقیقا مشخص است که حرف‌های ایشان مستند، منطقی، همراه با اندیشه و ناشی یک ذهن دوار است که در کنار دیگر روسای جمهور نشان داده می‌شود.

    بدون شک مرحوم هاشمی دلسوز نظام و انقلاب بود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری وقتی با اعضای مجلس جلسه داشت با بردباری و دقت به صحبت‌های نمایندگان گوش می‌داد و این از نکات مثبت اخلاقی مرحوم هاشمی بود، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند به دلسوزی آیت‌الله هاشمی برای انقلاب و نظام شک داشته باشد، البته این معنایش این نیست که به دلسوزی‌ها ایراد و خللی وارد نیست! اما هر آنچه سخن می‌گفت از سر دلسوزی بود.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تحمل مرارت‌های زندان برای رسیدن به ایده حکومت اسلامی را از دیگر ویژگی‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی نام برد و اضافه کرد: هاشمی سختی‌های زیادی را قبل از انقلاب تحمل کرد و همواره پشت سر بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت می‌کرد.

    وی با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی علاوه بر ارتباط با سلایق و جریان‌های گوناگون، در اعتماد به اطرافیان افراط داشت، گفت: زمانی که ایشان بعد از پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری تصمیم گرفت باردیگر داوطلب ریاست جمهوری شود، دوستانی که خیرخواه و ارادتمند ایشان بودند، با تحلیل‌های گوناگون گفتند شما برای ورود به عرصه انتخابات مقبولیت ندارید، اما او نپذیرفت و نظر اطرافیان خود را قبول و برایشان سرمایه گذاری زیادی هم کرد.

    رئیس جمهور نباید خود را برای وزیرش هزینه کند

    کوهکن با بیان اینکه زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی یکی از شخصیت‌ها به وی انتقاد داشت که خودت را زیاد برای وزیرت هزینه می‌کنی!، تاکید کرد: چرا باید یک شخصیت بزرگ نظام اینگونه تمام قد از یک وزیر دفاع کند، رئیس جمهور موظف است به وزیرش تکلیف کند و اجازه دهد خودش بیاید و از عملکردش دفاع کند.

    وی با ذکر خاطره‌ای بیان داشت: یادم هست زمانی که نماینده دوره چهارم مجلس بودم تحقیق و تفحصی در شهرداری صورت گرفته بود و با اینکه ارتباطی نداشت، وزیر کشور در مجلس حاضر شد و تمام قد از شهرداری دفاع کرد -البته آن زمان مسأله به کمیسیون اصل ۹۰ هم مربوط می‌شد- که مشخص بود از کجا دستور گرفته است.

    نائب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه زمانی اطرافیان مرحوم هاشمی به نمایندگان مجلس وقت ملاقات نمی‌دادند، اظهارداشت: من به هر صورت بود خدمت مرحوم هاشمی رسیدم و طرح مشکل کردم و ایشان با صراحت به من گفت شما به دولت من زیاد ایراد می‌گیرید! که من پاسخ دادم ما بدخواه شما و دولت نیستم و این کارها از آن جهت است که دولت از اشتباه حداکثری دور باشد. در همان جلسه به وی گفتم روزی را می‌بینم که شما دیگر رئیس جمهور نیستید و همه اشتباهات دولت را پای شما می‌گذارند و آن زمان هیچکدام از کسانی که اکنون حمایتشان می‌کنید حامی شما نخواهند شد!.

    مرحوم هاشمی بیش از حد به اطرافیانش خوشبین بود

    عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: مظلومیت مرحوم هاشمی این بود که در هشت سال ریاست جمهوری تمام قد از وزرایش دفاع کرد و وقتی که هجمه‌هایی به ایشان وارد شد، -نمی‌گویم این هجمه‌ها درست بود یا غلط-، اما یکی از وزرای ایشان آستین حمایت از مرحوم هاشمی را بالا نزد و از وی دفاع نکرد همه رفتند دنبال کار و زندگی خودشان.

    کوهکن با انتقاد از اینکه مرحوم هاشمی بیش از حد نسبت به اطرافیان خود خوشبین بود، گفت: او از افرادی که مشی آنها در تقابل با نیروهای متدین و انقلابی بود حمایت کرد؛ البته شاید تشخیص مرحوم هاشمی این بود که نگرش‌ها درباره این اشخاص صحیح نیست، اما عملکرد این افراد نشان داد که از ابتدا به اشتباه زیر سقف نیروهای انقلاب قرار گرفته بودند و اکنون برخی خارج نشین و عده‌ای هم در داخل شیخ نشین هستند و هنوز هم گاهی نیشی به دل بچه‌های انقلاب می‌زنند.

    از عواطف رقیق آیت‌الله هاشمی سوءاستفاده شد

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی روحیه عاطفی بالایی داشتند و بعضی از عواطف رقیق ایشان سوءاستفاده کردند. حال اینکه اگر فردی نخبه، با فکر و اندیشه قوی به منصبی می‌رسد نباید معنایش این باشد که فرزندان، برادر و فامیلش، به حاکمیت و پست‌های مدیریتی ورود کنند و یا به نوعی به تحلیل انقلاب بپردازند که بیش از کوپنشان باشد!.

    کوهکن تاکید کرد: مسئولانی در نظام بودند که وقتی وابستگانشان تخطی کردند خیلی صریح به آنها گفتند بروید و از خودتان دفاع کنید.

    وی با یادآوری این مسأله که حضرت امیرالمومنین زمانی که برادرشان از وی خواست سهم بیشتری از بیت‌المال به او بپردازد آتش را به دست برادر نابینای خود نزدیک کردند و به او فهماندند که تقاضای نادرستی دارد، گفت: متأسفانه مرحوم هاشمی هزینه این روحیه و عواطف را بعد از انقلاب خیلی سنگین پرداخت کردند.

    او با بیان اینکه در دوره‌ ریاست جمهوری نهم و دهم هجمه‌های مختلفی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وارد شد، تاکید کرد: ما از بزرگان انتظار داریم در مقابل جفای به آنان اغماض کنند و بنا به مصالح از روی بعضی موارد عبور کنند که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و در طول چهار سال دولت یازدهم این مسائل به انحای مختلف پیگیری شد و با مشی‌ای که از مرحوم هاشمی سراغ داشتیم اگر نمی‌توانست آتشی را خاموش کند، بنزینی هم روی آن نمی‌ریخت! متأسفانه در این مورد اغماض نکردند.

    عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه برای مرحوم هاشمی مغفرت و غفران آرزو می‌کنیم، خاطرنشان کرد: چنین مسائلی صرفا با هدف استفاده از تجربیات مطرح می‌شود، ما معصوم نیستیم و امکان اشتباه برای همه وجود دارد.

    کانال رسمی محسن کوهکن:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:از عواطف رقیق آیت‌الله هاشمی سوءاستفاده شد/ به وی گفتم روزی را می‌بینم که شما دیگر رئیس جمهور نیستید و همه اشتباهات دولت را پای شما می‌گذارند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی