امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳:۳۱  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر : 2854
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره مجوزهای مجلس به انتشار اوراق در بودجه ۹۷ اظهار کرد: جدا از این بحث که آیا انتشار اوراق درست است یا خیر، این خیلی مهم است که سقف برنامه بودجه برای انتشار اوراق مراعات شود. وی افزود: ما ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره مجوزهای مجلس به انتشار اوراق در بودجه ۹۷ اظهار کرد: جدا از این بحث که آیا انتشار اوراق درست است یا خیر، این خیلی مهم است که سقف برنامه بودجه برای انتشار اوراق مراعات شود.

    وی افزود: ما ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم که بتوانیم طرح های نیمه تمام را تمام کنیم. با تصمیماتی مثل انتشار اوراق به نوعی مشکلات کشور را به آینده پمپاژ می‌کنیم.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه باید برای مشکلات کشور تصمیمات جدی بگیریم، اظهار کرد: به جای انتشار اوراق بایستی بخشی از فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و حتی اگر لازم شد بخشی از فعالیت ها را متوقف کنیم.

    وی اضافه کرد: با انتشار اوراق درواقع کسری بودجه را در قالب نسیه‌خوری به آینده محول می کنیم و این اصلا راهکار مناسبی نیست.

    به گفته کوهکن، انتشار اوراق فقط در زمان هایی قابل توجیه است که سرمایه‌گذاری انجام شود. همچنین انتشار اوراق اگر به سمت تهاتر متمایل شود و نهایتا مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی قابل توجیه است؛ البته به این شکل بر بدهی های بانک مرکزی افزوده می شود اما حداقل این اثر را دارد که فضای اقتصادی کشور شفاف می شود و تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص می شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تاکید کرد: با وجود برخی کارکردهای انتشار اوراق، این کار به صورت کلان، راهکاری کامل و مثبت برای اقتصاد محسوب نمی‌شود.

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن:انتشار اوراق، پمپاژ مشکلات به آینده است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی