امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳:۵۷  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۸ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر : 2989
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی اخیر عراق و ائتلاف های در حال شکل گیری، گفت: تا زمانی که کشورهای جهان سوم تحت سلطه و حاکمیت دیکتاتورها و با سازوکار اجبار و تحمیل اداره می شوند که نمونه آن کشور عراق است. نماینده مردم لنجان در مجلس […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی اخیر عراق و ائتلاف های در حال شکل گیری، گفت: تا زمانی که کشورهای جهان سوم تحت سلطه و حاکمیت دیکتاتورها و با سازوکار اجبار و تحمیل اداره می شوند که نمونه آن کشور عراق است.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ملت عراق تا مدت ها به حقی به عنوان حق تعیین سرنوشت و انتخاب کردن دسترسی نداشتند و بعد مدت ها که به آن دست یافتند طبیعی است به ایراداتی در کار تا زمان نهادینه شدن دموکراسی برخورد کنند و هزینه های زیادی نیز بدهند.

    وی ادامه داد: نکته مهم در انتخابات پارلمانی عراق همان حضور ملت این کشور برای تعیین سرنوشت عراق است که این کشور به گونه ای اداره شود که تأمین منافع ملی آنها را داشته باشد و در این مسیر مسئولانی که به قدرت می رسند نیز باید روند دموکراسی را ادامه دهند.

    کوهکن در ادامه با بیان اینکه هیچ نگرانی نباید راجع به ائتلاف های عراق داشته باشیم، عنوان کرد: عراق باید با هدایت های داهیانه مرجعیت شیعه در این کشور و ایجاد هماهنگی و همراهی میان تمام گروه های مذهبی و سیاسی برای حفظ یکپارچگی این کشور در قالب قانون اساسی و انتخاب پارلمان تلاش کرده و به گونه ای رفتار نکنند که دشمنان قسم خورده آنها از جمله وهابیت عربستان و آمریکا زمام این کشور را به دست بگیرند و تعیین کننده شوند.

    وی در ادامه با بیان اینکه ائتلاف و یکی شدن احزاب حقوقی و حقیقی به تنهایی اصالتی ندارد، یادآور شد:ائتلاف تنها یک شیوه است و اگر این شیوه را به درستی ادامه دهند ارزیابی ها از آینده عراق از نظر ما نیز مثبت خواهد بود چرا که ملتی که بر اساس استقلال رأی در دفاع از حاکمیت ملی کشور خود قدم بر دارد، منافع خود و همسایگان خود را تأمین می کند.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر فرض را بر این گذاشته ایم که عموم احزاب عراق خیرخواه منافع ملت این کشور هستند و علیرغم اینکه جریانات سیاسی این کشور هر کدام به دنبال منافع خود هستند در نهایت به یکدیگر نزدیک می شوند./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan
    🔹سروش:
    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن تشریح کرد: ائتلاف‌های سیاسی عراق چگونه منافع ملی این کشور را تأمین می‌کند؟"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی