امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۴:۱۱  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۳ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر : 3012
  • به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه “بهارستان” رادیو گفت و گو با موضوع “مدیریت رانتی در مناطق آزاد کشور و مشکل واردات لجام گسیخته” از این مناطق با حضور محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت. کوهکن در ابتدای مطلب اظهار داشت: طبق قانون، احداث مناطق آزاد و مناطق […]

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت،برنامه “بهارستان” رادیو گفت و گو با موضوع “مدیریت رانتی در مناطق آزاد کشور و مشکل واردات لجام گسیخته” از این مناطق با حضور محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

    کوهکن در ابتدای مطلب اظهار داشت: طبق قانون، احداث مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به مصوبه مجلس نیاز دارد. دولت های مختلف در چندین نوبت لوایحی را به مجلس ارائه و مناطقی را به عنوان مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایجاد کردند.

    وی با بیان این مطلب افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم؛ باید اذعان کنیم که امروز مناطق ویژه اقتصادی به اهداف مورد نظر نزدیک تر شده اند.

    این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؛ مناطق ویژه اقتصادی به بخش قابل توجهی از اهداف خود رسیده اند؛اما مناطق آزاد با آنچه که مورد نظر دولت ها و مجلس بوده فاصله زیادی دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: مساحت و عرصه ای را که برای مناطق ویژه اقتصادی پیش بینی کردند ؛نسبت به مناطق آزاد کمتر است و در مناطقی قرار گرفته اند که برای تفریح و گذر و خرید جاذبه ای ندارد؛اما مناطق آزاد عمدتاً مناطقی هستند که اگر به منطقه آزاد هم تبدیل نشوند جذابیت خود را به همراه دارند.

    کوهکن در ادامه مطلب تصریح کرد: مناطق آزاد به دروازه هایی برای واردات تبدیل شده اند؛وقتی می گوییم مناطق آزاد یعنی هر اتفاقی که بیفتد مربوط به بحث های مدیریتی و نظارتی است و اگر بخواهیم چنین روندی ادامه پیدا نکند باید مدیریت و نظارت را ساماندهی کنیم.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز داشت:نظارت بر مناطق آزاد بر عهده شورای عالی مناطق آزاد دولت است؛البته در گذشته مجلس مصوبه ای را گذرانده و به وزات اقتصاد واگذار کرده اما هنوز هیچ اتفاقی در این رابطه رخ نداده است ./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan
    🔹سروش:
    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: مناطق ویژه اقتصادی امروز به اهداف خود نزدیک تر شده اند/ مناطق آزاد به دروازه های واردات بی رویه تبدیل شده اند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی