امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۸:۲۴  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۱ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر : 1878
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بلاتکلیفی پرونده شهدای منا اظهار داشت: قطعا در سیاست خارجی معقول و منطقی، برای حل اختلاف بین دو کشور، میانجیگری کشور سوم راه حلی مناسب است و از دید جهانی این اقدام مثبت ارزیابی می شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بلاتکلیفی پرونده شهدای منا اظهار داشت: قطعا در سیاست خارجی معقول و منطقی، برای حل اختلاف بین دو کشور، میانجیگری کشور سوم راه حلی مناسب است و از دید جهانی این اقدام مثبت ارزیابی می شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی با میانجیگیری کشور ثالث برای حفظ حق و حقوق مخالف نیست حتی تصور می کنیم این راه دو فایده برای ما خواهد داشت.

    وی توضیح داد: اگر کشور ثالثی میانجیگری کند و برای حل اختلاف در پرونده شهدای منا وارد میدان شود دو فایده برای ایران خواهد داشت، ایران مطالبه انسانی و به حقی را می خواهد و به طور طبیعی انتظار می رود که میانجیگر موضوع را مراعات کند و اگر آل سعود زیر بار چنین موضوعی نرود به نفع ایران تمام می شود چرا که جهان متوجه سیاست آل سعود می شود.

    کوهکن ادامه داد: آل سعود منطقی برای اداره کشورش ندارد و خانه خدا و مسجدالحرام را به بدوی ترین شکل ممکن مدیریت می کند بنابراین یا از منطق حاکم بر مذاکره تبعیت می کند و حق ایران احقاق می شود و یا عدول می کند که موفقیتی برای ایران خواهد بود چرا که ما منطقی برخورد کردیم اما سعودی ها نشان دادند غیر منطقی هستند.

    وی با بیان اینکه ایران شرط و شروطی برای مذاکره نمی پذیرد، اظهار داشت: باید در این مذاکره دید آل سعود شرط و شروطی دارد یا خیر، ما اعتقاد داریم مصالحه باید بدون شرط و شروط باشد تا به نتیجه برسد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شروط ها برخلاف حکمت، عزت و مصلحت حاکم بر سیاست خارجی باشد، قطعا مذاکره و میانجیگری را نخواهیم پذیرفت./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: میانجیگری کشور سوم برای حل پرونده منا منطبق بر منطق جهانی است/ مذاکره باید بدون شرط و شروط باشد"
    نظرات در مورد » “کوهکن: میانجیگری کشور سوم برای حل پرونده منا منطبق بر منطق جهانی است/ مذاکره باید بدون شرط و شروط باشد”

    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی