امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۳:۱۸  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر : 3025
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در حاشیه نشست علنی (چهارشنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران در خصوص حاشیه‌های رخ داده در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاقی که در نشست امروز مجلس رخ داد اتفاقی بود که در ۱۰ دوره مجلس نمونه‌ای از […]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن در حاشیه نشست علنی (چهارشنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران در خصوص حاشیه‌های رخ داده در جریان بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتفاقی که در نشست امروز مجلس رخ داد اتفاقی بود که در ۱۰ دوره مجلس نمونه‌ای از آن را سراغ ندارم چرا که گاهی اوقات در پس پرده و لفافه مطالبی عنوان شده و تحریکاتی صورت می‌گیرد که اجازه نمی‌دهد یک امر قانونی مسیر خود را به صورت عادی و روان طی کند.

    عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون‌های مختلف جلساتی برای بررسی استیضاح ربیعی برگزار کردند، افزود: صبح امروز فراکسیون ولایی جسه‌ای در این خصوص برگزار کرد و با اکثریت آراء نمایندگان فراکسیون به استیضاح وزیر تعاون رأی دادند و فراکسیون‌های دیگر نیز در این باره تصمیمات خود را اتخاذ کردند.

    وی ادامه داد: مجلس محل همین بحث‌ها است و باید آرام و با تحمل یکدیگر این اقدامات صورت گیرد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز زمان اعلام دستور کار استیضاح وزیر تعاون تعدادی از نمایندگان در حضور وزیر و معاونان ایشان اقداماتی انجام دادند که سبب تحریک برخی از نمایندگان شد، یادآور شد: این نمایندگان با ورود وزیر در حضور وی شروع به دو- دو گفتن کردند و در همین زمان هنگامی که نخستین اسم نمایندگان موافق استیضاح اعلام شد نام آقای گودرزی از تریبون اعلام شد که ذهن همه نمایندگان به سمت نماینده بروجرد رفت در حالی که ایشان استیضاح را امضا نکرده بود لذا آقایانی که در مجلس دو- دو می کردند عنوان کردند که نمایندگان استیضاح کننده در مخالفت با وزیر صحبت نمی‌کند.

    کوهکن افزود: نخستین بار بود که تعدادی از نمایندگان که به آنها وکیل‌الدوله گفته می‌شود تحریکاتی انجام دادند که جو مجلس متشنج شد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ما با دولت دشمنی نداریم و قطعا نباید داشته باشیم گفت: اما مردم باید احساس کنند که دولت و مجلس هر کدام مستقل کار خود را انجام می دهند و اگر سوالی مطرح می شود با ادله و استدلال مطرح می شود و طرف مقابل پاسخ می دهد و رأی گیری می شود، اینکه صحنه گردان در جلوی تریبون مجلس یکی دو نفر از وزارت تعاون شوند و چند نفر از نمایندگان شروع به دو- دو گفتن کنند و سپس بگویند که استیضاح کنندگان صحبت نمی‌کنند، فضاسازی و جوسازی سنگینی را علیه استیضاح‌کنندگان راه می اندازند.

    کوهکن افزود: بنده استیضاح را امضا نکردم اما به عنوان یک نماینده باید از حق قانونی استیضاح کنندگان دفاع کنم. برخی از دوستان به دنبال جوسازی و فضاسازی بودند که استیضاح کنندگان صحبت نکنند و جو سنگینی در مجلس ایجاد کردند با دو-دو گفتن و اینکه استیضاح کننده ای صحبت نمی کند که عملاً استیضاح کنندگان صحبت نکنند.

    وی ادامه داد: ما سوال از رئیس جمهور را در پیش داریم و مجلس باید با طمأنینه این موضوع را بررسی کند و سوال کنندگان حاشیه نروند و با طمأنینه مسائل خود را مطرح کنند و رئیس جمهور نیز باید با اخلاق مطالب را عنوان کند و تراز ریاست جمهوری این است که بی حاشیه مطالب را عنوان کند.

    کوهکن یادآور شد: بنده نیز ناراحت شدم که چرا تعدادی از نمایندگان به گونه ای جوسازی کنند که استیضاح کنندگان احساس کنند که نباید صحبت کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، برخی از نمایندگان ایراد شکلی داشتند به مرّ آیین نامه توجه نشده است، از ابتدای امر در اولین قانون آیین نامه زمانی که نمایندگان سوالی را طرح می کردند وزیر ابتدا به صحن علنی می آمد یعنی سوال ابتدا در صحن علنی مطرح می شد لذا امام (ره) موضوعی را مطرح کردند که اگر یک پیش بررسی پیش از ارسال سوال به صحن علنی انجام شود، اقدام خوبی است که وزیر اگر در یک جلسه پاسخ های خود را ارائه دهد و اگر نمایندگان قانع شدند به صحن علنی کشیده نشود، مجلس در این باره تدبیری کرد تا زمانی که سوالی مطرح می شود به کمیسیون مربوطه ارجاع شود، اما کمیسیون مربوطه حداکثر یک هفته برای بررسی فرصت دارد، لذا اگر بیش از یک هفته بررسی به طول بینجامد این موضوع حق استیضاح کنندگان را ساقط نمی‌کند و می توانند عنوان کنند که با توجه به عدم بررسی در کمیسیون در صحن علنی بررسی شود.

    کوهکن تاکید کرد: در قانون اساسی حتی عنوان شده که اگر شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز نظر خود را عنوان نکرد، موضوع تصویب تلقی می شود و اگر شورای نگهبان زمان بیشتر نیاز داشته باشد، اعلام می کند و زمان تمدید می شود. محدودیت‌های زمانی در آیین نامه نمی تواند حقوق نمایندگان را تضییع کند.

    وی با بیان اینکه نمایندگان استیضاح کننده با توجه به عدم بررسی در کمیسیون مربوطه خواستار طرح در صحن علنی شدند ادامه داد: در نشست غیرعلنی رئیس کمیسیون و یکی از اعضای کمیسیون مربوطه توضیحاتی ارائه دادند.

    کوهکن افزود: نمایندگان در صحن علنی نباید به گونه ای رفتار کنند که اینگونه استنباط شود که نماینده پادو و یا پاکار وزیر است، جایگاه هر وزیر محترم است اما نمایندگان باید وزانت خود را حفظ کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره تنفس امروز مجلس گفت: جلسه غیررسمی غیرعلنی یعنی اینکه هر شخص می تواند صحبت کند البته در این جلسه نمایندگان دولت همانند خبرنگاران جلسه را ترک کردند که درباره ادامه جلسه تصمیم گیری شود که امیدوارم به نتیجه برسد تا نمایندگان با آرامش مطالب را عنوان کنند و وزیر پاسخ دهد و مجلس نیز هر نظری داده تابع آن هستند./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan
    🔹سروش:
    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: نخستین بار بود که تعدادی از نمایندگان که به آنها وکیل‌الدوله گفته می‌شود تحریکاتی انجام دادند که جو مجلس متشنج شد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی