امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۹:۴۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۸ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 661
  • سخنگوی هیات رئیسه‌ی مجلس گفت: در نظام ولایی جمهوری اسلامی، مشروعیت هر سه قوه با تأیید و عنایت رهبر انقلاب است.

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با بخش “دیگران” پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای (khamenei.ir) اظهار داشت: ما از فرمایشات حضرت امام (ره) یاد گرفتیم که اگر دست عنایت و حمایت مقام ولایت از سر هر کدام از قوا برداشته شود، آن‌ها با قوایی که در قبل از انقلاب موجود بود، تفاوتی نمی‌کنند. حکم ریاست‌جمهوری از سوی مقام ولایت تنفیذ می‌شود؛ چرا که رئیس‌جمهوری شخص دوم مملکت است و اساساً اعمال حاکمیت از طریق او انجام شده و بیشتر قوای اجرایی کشور در اختیار او قرار می‌گیرد.
    سخنگوی هیئت رئیسه‌ی مجلس با بیان این‌که به هر نسبت که رئیس‌جمهوری منتخب با آرای بیشتری انتخاب شود، سطح مقبولیت او بالاتر می‌رود، تأکید کرد: تنفیذ، آثار مثبت خود را دارد و در نهایت به مقبولیت رئیس‌جمهوری در میان مردم هم کمک می‌کند.

    کوهکن خاطرنشان کرد: نصب رئیس قوه‌ی قضاییه به‌طور مستقیم با رهبر انقلاب است؛ در مجلس هم نگاه نمایندگان به تأیید و توجه مقام ولایت است. ما نمایندگان مشروعیت خودمان را از ناحیه‌ی تأیید ایشان می‌گیریم و به تبع باید همواره به دنبال این باشیم که خللی دراین رویه به‌وجود نیاید.
    وی با بیان این‌که اگر رهبر معظم انقلاب خطابی فرمودند، باید دیدگاهمان این باشد که این خطاب متوجه همه است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که رضایت خداوند در کسب رضایت ولی فقیه است و رهبر انقلاب هم یقیناً جز رضایت خداوند و مصالح کشور به چیزی فکر نمی‌کنند.

    کوهکن در‌باره‌ی عملکرد دولت در چهار سال گذشته در راستای تحقق منویات رهبری گفت: در مرحله‌ی عمل مراتب کاملاً نسبی است و نمی‌توان نگاه صفر و صدی داشت؛ باید ببینیم که حرکت کلان و کلی دولت در چه مسیری بوده است.
    وی گفت: من حرکت کلان دولت را در مسیر دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب می‌دانم، اگرچه باید توجه داشت که ایشان در مواقعی هم که صلاح می‌دانند، تذکرات خود را مطرح می‌فرمایند و افراد را بیشتر متوجه مسیر می‌کنند.
    این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ارشادات رهبر معظم انقلاب، از رحمت‌های الهی برای حرکت در مسیر درست است، گفت: باید به تذکرات ایشان توجه داشت زیرا هیچ کسی به صورت ناگهانی از مسیر اصلی زاویه پیدا نمی‌کند، بلکه انحرافات تدریجی صورت می‌گیرد.

  • برچسب ها : , ,
  • نظرات کاربران در "مشروعیت همه‌ قوا با تأیید رهبر انقلاب است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی