امروز: شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱:۲۹  آخرین بروزرسانی : بهمن ۹ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ | کد خبر : 560
  • مردم خواستار راهکارهای اجرایی کارشناسی از کاندیداها باشند | گفتگوی ویژه کوهکن و رئوفیان در رادیو گفتگو

    دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان اظهار کرد:مردم باید از کاندیداها راهکارهای اجرایی کارشناسی شده بخواهند و مجموعه این عوامل موجب خواهد شد تا سطح اطلاعات مردم ارتقا پیدا کند.
    محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سیدابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و سخنگوی جبهه ایستادگی در برنامه چکاد بصیرت رادیو گفت و گو نحوه شکل گیری رقابت سالم و لوازم آن را مورد بررسی قرار دادند.
    محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان در ابتدای این گفت وگو گفت: طبق قانون اساسی تفکیک قوا در کشور حکمفرما است و ما با سند چشم انداز، قانون توسعه ۵ ساله وقوانین موضوعه وبودحه روبرو هستیم، با توجه به این موضوع رئیس جمهور آینده باید بداند چه وعده هایی می دهد.
    وی اظهار کرد: رئیس جمهور سازوکار اجرایی خود را در برنامه هایش به مردم معرفی کند، نامزدها با شناخت ظرفیت قانون اساسی و مسئله تفکیک قوا وارد صحنه تبلیغات انتخابات شوند و باید پایبندی خود را به قوانین موضوعه اثبات کنند.
    این نماینده ادوار مجلس با ذکر اینکه حد و حدود را قانون مشخص می کند، افزود: ما در این زمینه منطقه آزاد نداریم، حتی در یک آپارتمان نیز ساکنان حریم هایی برای خود دارند، اجرای قانون به معنای احترام حریم و حدود همه مردم است.
    وی در پاسخ به این سوال که سازوکار و مکانیسمی برای پیگیری وعده های نامزدها وجود دارد، گفت: مردم باید بدانند صرفا بیان مشکلات از زبان نامزدها نشانه توانمندی آنها نیست، مردم باید از آنها بخواهند و نخبگان باید تذکر بدهند که اگر نامزدی مشکلات کشور را مطرح کرده است، راهکارهای اجرایی را در چه می داند.
    دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان با ذکر اینکه نوع نگاه احزاب به کاندیداها سیاسی است، افزود:ما متاسفانه رفتار نامزدها را کمتر تحلیل می کنیم، همچنین نخبگان از نامزدها بخواهند که اگر وعده برطرف کردن مشکلات ظرف یک سال می کنند، آنها را به نقد بکشانند.
    کوهکن در این رابطه گفت: امروز مهمترین مشکل مردم اقتصادی است و نامزدها نیز بر این موضوع مانور می دهند، اقتصاددانان وقتی مواضع نامزدها را می شنوند آنها را منصفانه نقد کنند، متاسفانه برخی گروه ها اشکالات کاندیدای مورد نظر خود را نمی بینند و کاندیدای رقیب را مملو از اشکال و عیب می بینند.
    دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان افزود: مردم باید از کاندیداها راهکارهای اجرایی کارشناسی شده بخواهند و مجموعه این عوامل موجب خواهد شد تا سطح اطلاعات مردم ارتقا پیدا کند.
    همچنین در این برنامه سیدابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و سخنگوی جبهه ایستادگی با ذکر اینکه مردم باید بین معروفات و منکرات تبلیغات تفاوت قائل شوند، افزود: آیا وعده های کاندیداها برخاسته از اطلاعات و اشراف نسبت به منابع است و یا اینکه چنین اشرافی ندارند و وعده های دروغ به مردم می دهند.
    وی اظهار کرد: وعده ای منکر است که افراد برای عوام فریبی وعده هایی بدهند که از عمل به آن در صورت انتخاب شدن عاجز باشند.
    رئوفیان با تاکید بر این نکته که مردم اهل تشخیص هستند، گفت: نامزدها در معرفی خود تلاش کنند وقتی یک کاندیدا از بیان برنامه و بیان اولویتهای برنامه های خود طفره می رود و بیشتر به تخریب روی می آورد و وعده فراوان می دهد، مشخص است که مردم نیات چنین کاندیدایی را خواهند فهمید.
    دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به وظیفه خطیر علما و نخبگان در این زمینه افزود: کسانی که مورد اعتماد مردم هستند به روشنگری روی آورند و مشخص کنند آیا وعده ها متناسب با قابلیتهای کشوراست یا خیر.
    وی اظهار کرد: البته یکی از وظایف شورای نگهبان این است که اگر مشاهده کند، برخی کاندیداها با تخریب و وعده های دورغین تلاش می کنند آرای مردم را جذب کنند، طبق وظیفه قانونی خود عذر این افراد را بخواهند.
    در این برنامه آیت الله محسن غرویان، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد پیگیری وعده های نامزدها گفت: کاندیداها و همه مسئولانی که مسئولیت سیاسی -اجتماعی دارند باید یک نظارت درونی داشته باشند و آن همان تقوا، ایمان و مسئولیت پذیری و تعهد شرعی اخلاقی و دینی است.
    وی افزود: هر فرد مسلمان به وعده هایی که می دهد و مسئولیتی که می پذیرد باید پاسخگو باشد، جامعه را به سمتی ببریم که برای افراد یک سیستم نظارتی قوی وجود داشته باشد، این مردم و نمایندگان هستند که باید مطالبه و بازخواست کنند و در سیستم حکومت مسئول و سازمانی باشد که نظارت را انجام بدهد و در بخش های اقتصادی، فرهنگی و غیره از مسئولان بازخواست شود.
    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: در نمایندگان مجلس این مطالبات باید مستمرا وجود داشته باشد تا مسئولان خود را همیشه پاسخگو بدانند و اصولا مسئول کسی است که مورد سوال قرار می گیرد.
    وی در مورد اینکه چرا تاکنون این نظارت جدی گرفته نشده است، افزود: فضای غیر اخلاقی در جامعه در این چند سال اخیر پدید آمد، حزب بازی و گروه بازی و جناح بندی ها موجب شد انرژی افراد صرف ساکت کردن جناح مقابل باشد.
    غرویان عنوان کرد: به جای اینکه این انرژی صرف سوال از مسئولان برای خدمت به مردم باشد، انرژی ها در روزنامه ها و گفت وگوها و رسانه ملی  صرف محکوم کردن یکدیگر شد و مردم از این مسئله ناراحت هستند،
    کاندیداها باید تلاش کنند اعتماد میان مردم و دولت را بازسازی کنند.
    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: کاندیداها باید با اخلاص وشفافیت و صفای دل این اعتماد را بازسازی کنند و مردم با قلب و باطنشان این بازسازی را لمس کنند.

  • برچسب ها : , , , ,
  • نظرات کاربران در "گفتگوی ویژه جناب آقای کوهکن و جناب آقای رئوفیان در رادیو گفتگو"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی