امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸:۴۶  آخرین بروزرسانی : دی ۱۸ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ | کد خبر : 296
  • محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان در خصوص اتحاد اصولگرایان با توجه به نزدیکی ایام انتخابات اظهار داشت: جبهه پیروان امام و رهبری متشکل از ۱۷ تشکل است که استراتژی انتخاباتی خود را نوشته و تمام شده است. کوهکن افزود: در این استراتژی یک سری خطوط تعریف شده است و یکی از آنها همگرایی کامل […]

    محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان در خصوص اتحاد اصولگرایان با توجه به نزدیکی ایام انتخابات اظهار داشت: جبهه پیروان امام و رهبری متشکل از ۱۷ تشکل است که استراتژی انتخاباتی خود را نوشته و تمام شده است.

    کوهکن افزود: در این استراتژی یک سری خطوط تعریف شده است و یکی از آنها همگرایی کامل با سلیقه‌های مختلف اصولگرایی است که بسیار مهم است.
    وی در ادامه پایبندی و تبعیت از جامعتین را از دیگر اصول راهبردی اصولگرایان دانست و گفت: مقید بودن جریان اصولگرایی از گذشته از استراتژی‌ها مهم ما بوده و این دو نکته پررنگ و گویا است، دیگر دوستان اصولگرا هر گونه جلسه‌ای، صحبتی، گفتگویی با دیگر عزیزانی که سلایق مختلف اصولگرایی دارند زیر این دو محور قابل تعریف و تبیین است.

    نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به تفاوت نگاه‌ها و سلایق مختلف اصولگرایی تأکید کرد: در دوره نهم مجلس و حتی ریاست جمهوری گذشته بخشی از سلایق اصولگرایی معتقد بودند که باید رقابت را برای داغ کردن تنور انتخابات و پویایی آن به درون مجموعه اصولگرایان آورد و ابایی از گفتن این موضوع نداشتند اما همان‌ گروه‌ها امروز معتقدند که باید به سمت و سوی وحدت رفت و هزینه‌اش را هم پرداخت کرد.

    وی از مزایای نگاه حرکت به سمت وحدت را رفتن به سمت کشاندن رقابت با رقیب و انسجام و همگرایی دانست و ادامه داد: در مقابل این دیدگاه نگته دیگری نیز وجود دارد و آن این است که تاکنون هر چه انتخابات برگزار شده است برای ما و برای همه جناح‌ها تجربه محسوب می‌شود که مثال آن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تهران است که سیاسیون باید مراقبت کنند دو بار، از یک سوراخ گزینه نشوند.

    کوهکن هدف غایی اصولگرایی را همگرایی و وحدت بین اجزای این جریان دانست و تصریح کرد: اصولگرایان برای رسیدن به هدف اتحاد و انسجام باید زیر چتر جامعتین حرکت کنند و این یکی از مهمترین استراتژی‌های ما در این مسیر است، آنچه مسلم است اصولگرایان در مبانی با هم اختلاف ندارند.
    نایب رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه جریان اصلاحات هیچگاه موفق به نوشتن منشور اصلاحات نشده است گفت: اگر جریان اصلاحات منشوری بنویسد مطابق آن لایه‌های تندروی اقلیتی‌ آنها، حساب و کتاب خود را با متدینین، حزب اللهی ها و حتی کسانی که جریان چپ ارزشی اصلاحا نامیده می شود از بین می‌رود و همچنین اگر منشوری بنویسند مطابق آن نگاه مجمع معتدل ارزشی اصلاحات ریزش زیادی از مجموعه نیروی های تندرو خواهد داشت و در نتیجه اصلاحات نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه اصلاح طلبان اگر این کار را انجام دهند جوری پر و بال آنها می‌ریزد که برای همیشه باید از انتخابات خداحافظی کنند گفت: ما آرزو می‌کنیم یک زمانی جریان معتدل سالم زیر چتر انقلاب اصلاحات وجود داشته باشد، چون می‌خواهیم آنها نیز حضور داشته باشند و رقابت برادرانه و سالمی داشته باشیم؛ آنها نیز بنشینند و منشور اصلاحات خود را بنویسیند و نگران ریزششان هم نباشند.
    وی با اشاره به جایگزینی احزاب جدید به جای احزاب منحل اظهار داشت: بعد از جریان فتنه ۸۸ حزب مشارکت را منحل کردند الان چه اصرار و پافشاری دارند که دوباره اعضای همان بیایند تحت یک نام دیگر فعالیت کنند؟
    کوهکن در مورد ضرورت اتحاد بین اصولگرایان تأکید کرد: فراز و فرودهای جریان اصولگرایی ناشی از اختلاف سلیقه‌ها است که امکان دارد در مقاطع مختلف انتخابات مثل انتخابات ریاست جمهوری دچار اشتباه شوند با این حال اعتقاد مبانی اصولگرایان متحد و یکی هستند.

    وی با بیان اینکه پشتوانه و بار وزین اصولگرایی داخل کشور متدینین و حوزه‌ها هستند گفت: آنها حزبی نیستند اما چون اصولگرایان نوع نگاه‌شان به مبانی از آن منشأ می گیرد خودشان را کاملاً هماهنگ با آن می‌بینند.
    این فعال اصولگرا در پایان با ابراز امیدواری برای جریان اصلح طلب خاطر نشان کرد: جریان اصلاحات باید با نگاه عمیقی بازنگری و بازتولید خود را نزدیک انتخابات نبیند و این موضوع را مستقلا دیده و منشوری بنویسد تا در صحنه انقلاب پشت سر نظام باشد؛ هر موقع نیز که آنها اکثریت را به دست آوردند ما به آنها کمک کنیم و تبریک بگوییم و هر موقع ما اکثریت را به دست آوردیم آنها باید به ما تبریک بگویند و کمک کنند و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند

     

  • برچسب ها : , , , ,
  • نظرات کاربران در "اگر منشور اصلاحات نوشته شود ریزش زیادی از نیروی‌های تندرو را می بیبنیم"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی