امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵:۵۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ | کد خبر : 686
  • گفت و گوی مثلث آنلاین با نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ؛

    عقلای قوم به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نمی کشند

    باید با یک رویکرد کاملا آرام تحلیل اتفاقاتی که می افتد را درست تجزیه و تحلیل کرد. محسن کوهکن درباره حواشی رویدادهای مربوط به تصویب برجام گفت و گویی با سایت مثلث داشته است که در ادامه می خوانید :

    حواشی تصویب کلیات و جزئیات برجام در مجلس آرایش سیاسی-انتخاباتی اصولگرایان را دستخوش تغییر می کند؟

    هرچه زمان می گذارد آن احساسات پرشور و پر حرارت کمتر می شود و نهایتا نگاه از طریق تحلیل و استدلال پررنگتر می شود این اتفاقات مجلس قطعا و یقینا نه ماهیت اختلاف برانگیزی و به هم زدن آرایش سیاسی دارد و نه به ایجاد نظم در آرایش کمک می کند. در یک مقطع زمانی موافقان و مخالفان حرف هایشان را با حرارت می زنند و بعد همه طرف ها متوجه می شوند که همه راه ها به انتخابات هفت اسفند ختم می شود، پس باید عاقلانه بنشینند و درباره انتخابات تصمیم بگیرند.

    اما پایداریها می خواهند ادامه می دهند یعنی صحبت استعفا از نمایندگی را در انتقاد به رفتار آقای لاریجانی مطرح می کنند یعنی قصد تمامش کنند؟

    اینها را نباید جدی گرفت. جریان فکری این طور نیست که حالا برخی فعالان تصمیم بگیرند بروند خانه بنشینند به علت حرکت آنها فعالیت سیاسی در آن جریان تعطیل شود. بالاخره افراد نظراتی دارند و براساس تشخیص خود اقدام می کنند اما آنچه مسلم است دقیقه ۹۰ عقلای قوم که به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نمی کشند می نشینند و تصمیمات درست را می گیرند.

    رفتار و کردار نیروهای جبهه پایداری انتهای مجلس ششم و وقایع انتخابات مجلس هفتم را تداعی می کند که تندروهای اصلاح طلب برای نیل به مقصود خود هر اقدام غیرمنطقی و احساسی اعم از آبستراکسیون، تحصن و استعفا که به ذهن شان می رسید انجام دادند که این مسئله به ضرر میانه روهای اصلاح طلب نیز شد چون مردم در انتخابات دیگر به این سلیقه سیاسی اعتماد نکردند و مجلس هفتم یکدست اصولگرا شد به نظر می رسد جبهه پایداری و هپیمانان آنها تاریخ را این بار برای اصولگرایان تکرار می کند نظر شما چیست؟

    اینکه گفته می شود اعضای جبهه پایداری می خواهند از نمایندگی مجلس استعفا دهند را به هیچ عنوان با لایه ساختار شکنی جریان اصلاحات که در فتنه هم نقش داشتند نباید یکی دید.

    این تندروهای جبهه پایداری و همپیمانانش به ضرر اصولگرایان میانه رو تمام نمی شود؟

    حرفی که بارها گفتیم و با جریان اصلاح طلب هم آن زمان مطرح می کردیم این بود که باید با یک رویکرد کاملا آرام تحلیل اتفاقاتی که می افتد را درست تجزیه و تحلیل کرد، بله این حرکتها آثار خودش را دارد اما فکر می کنم افرادی که اهل تحلیل و با حوزه سیاسی آشنا هستند نگاه شان دارند مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند یعنی در یک فهرست انتخاباتی به یک نفر رأی می دهند و به یک نفر رأی نمی دهند. اگر اتفاقاتی داخل مجلس افتاد بین دو جریان بود یعنی یک جریان فکری چنین برخوردی داشت و دیگر جریان سیاسی رفتار متفاوت نشان می داد این مسئله انتخابات را دوقطبی می کرد اما الان این طور نیست.

  • برچسب ها : , ,
  • نظرات کاربران در "عقلای قوم به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نمی کشند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی