امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۹:۳۰  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۴ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2521
  • به گزارش فانوس به نقل از ایسنا،نمایندگان مجلس در جلسه علنی (سه‌شنبه) این طرح را با ۱۳۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند. در صورت تصویب نهایی این طرح، ابهام موجود در قانون تعیین تکلیف ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی […]

    به گزارش فانوس به نقل از ایسنا،نمایندگان مجلس در جلسه علنی (سه‌شنبه) این طرح را با ۱۳۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

    در صورت تصویب نهایی این طرح، ابهام موجود در قانون تعیین تکلیف ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی رفع خواهد شد و تقاضای حدود ۵ میلیون نفر از کسانی که به دنبال ثبت اراضی و ساختمان‌های فاقد سندشان هستند، ثبت شده تا در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

    محسن کوهکن نماینده لنجان به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: این قانون در دوره هشتم مجلس به تصویب رسید اما به نوعی نوشته شد که برای اجرا ادارات ثبت اسناد تنها تقاضا از مالکانی را قبول می کردند که روی زمین ساختمان داشتند. ما می خواهیم این ابهام برطرف شود تا همه کسانی که داخل محدوده قانونی شهرها زمین دارند بتوانند تقاضایشان را ثبت کرده تا در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

    علیرضا سلیمی نماینده محلات به عنوان مخالف این طرح یک فوریتی گفت که این طرح خلاف قانون است و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

    حمیده زرآبادی نماینده قزوین نیز به عنوان موافق این طرح فوریتی گفت که در صورت تصویب این طرح مشکلات مربوط به ثبت اراضی روستاها برطرف خواهد شد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "تصویب یک فوریت طرح اصلاح قانون ثبت اراضی"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی