امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳:۴۸  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۷
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر : 2950
  • محسن کوهکن‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح شرایط کشور به ویژه از ابعاد اقتصادی بعد از برجام، گفت: برجام تحولی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد نکرد هرچند به لحاظ روانی تاثیراتی در جامعه داشته است، متاسفانه مردم نمی‌دانند از محل روانی سازی مسائل سیاسی و اقتصادی آسیب بسیار دیدند، بنابراین دولت […]

    محسن کوهکن‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح شرایط کشور به ویژه از ابعاد اقتصادی بعد از برجام، گفت: برجام تحولی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد نکرد هرچند به لحاظ روانی تاثیراتی در جامعه داشته است، متاسفانه مردم نمی‌دانند از محل روانی سازی مسائل سیاسی و اقتصادی آسیب بسیار دیدند، بنابراین دولت باید تدابیری جهت رفع این مسائل بیندیشد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تحلیل چهل سال بعد از انقلاب نشان می‌دهد در هر جایی که از دیگران مایوس شدیم، گام اساسی برداشته شد، بنابراین جمهوری اسلامی با خروج آمریکا از برجام هم گام‌های اساسی بر خواهد داشت.

    وی یادآور شد: در سال‌های بعد از برجام تنها تفاهم‌نامه‌هایی بین ایران و برخی از کشورها امضا شده که نتیجه اثربخش و ارزشی ندارد، این توافق‌ها باید به تعهدات طرفین تبدیل می‌شد، بنابراین حرکت بارزی در این زمینه‌ها دیده نمی‌شود کما اینکه مسئولان دولتی ایران هم بر این باورند هنوز مراودات بانکی روان نشده است.

    کوهکن‌ ادامه داد: اگر مسیر برجام را صد قدم بدانیم که باید برداشته می‌شد تا نتایج اثربخش آن ملموس می‌شد، تاکنون تنها ۵ قدم برداشته شده است بنابراین از قدم‌های بزرگتر در زندگی غفلت کردیم، با این حال بعد از خروج آمریکا از برجام باید برنامه اروپایی‌ها اعلام و پس از آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با خروج آمریکا از برجام، تعهدات و پایبندی ایران برای چندمین بار به جهانیان ثابت خواهد شد، گفت: دولت در هر حال باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا همانگونه که در شروع برجام فتیله ارتباطات آسیایی و چین و روسیه را پایین کشیدند، حال این روابط را تغییر و تقویت کند بنابراین در توافقات اقتصادی قاره‌ای گام اساسی برداشته شود.

    کوهکن‌ تصریح کرد: افزایش نرخ ارز بعد از خروج آمریکا نیز از جمله جنگ‌های روانی دشمن است، زیرا درآمد نفتی و صادرات غیر نفتی کشور مشخص است، بنابراین اگر از واردات کالایی غیرضرور صرفه نظر شود، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته در شرایط بعد از برجام باید از تولیدکننده و صادرکننده به معنای واقعی حمایت شود.

    وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز تابع تقاضا است، لذا افزایش نرخ ارز وابستگی بسیار به فضای روانی پیدا کرده است، لذا با قیمت فعلی نفت پیش‌بینی شده حدودا ۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و ۴۸ میلیارد دلار صدرات غیرنفتی تامین شود؛ در مجموع نگرانی برای اقتصاد بدون برجام وجود ندارد.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت برای آمادگی باید تدابیر ویژه اتخاذ کند، در این میان باید از فضاسازی روانی به شدت پرهیز شود./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan
    🔹ایتا:
    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:
    Sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: برجام تحولی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد نکرد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی