امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۴:۴۱  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۴ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر : 1726
  • محسن کوهکن‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص چگونگی اقدام دولت در قبال برخی از فیش های حقوقی نجومی، اظهار داشت: ما هر اتفاقی که رخ می دهد را به طور دقیق، صحیح و کامل به مردم بگوئیم که دلیل این اقدام آن است که ما و رسانه ها اگر در انعکاس خبر […]

    محسن کوهکن‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص چگونگی اقدام دولت در قبال برخی از فیش های حقوقی نجومی، اظهار داشت: ما هر اتفاقی که رخ می دهد را به طور دقیق، صحیح و کامل به مردم بگوئیم که دلیل این اقدام آن است که ما و رسانه ها اگر در انعکاس خبر مطلب را درست نگوئیم، اگر دیگران را به قضاوت اشتباه بی‌اندازیم حتما مسئولیت دنیوی و اخروی داریم.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران زیادی در کشور وجود دارند که مشغول به خدمت هستند ولی دریافت فیش های حقوقی نجومی مربوط به گروهی در اقلیت می شود، بیان کرد: در دستگاه های دولتی که آئین نامه و نظام هماهنگ در آن ها اجرا می شود، امکان اینکه در قالب قوانین چنین حقوق هایی را بگیرند، وجود ندارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های دولتی، موسسه‌های غیر دولتی و موسسه‌های وابسته دولت آئین نامه و مقررات خاص برای هر کدام از این ها گاهی سبب می شود که مسیری باز شود و چنین فیشهای حقوقی نجومی به وجود آید.

    کوهکن‌ریزی متذکر شد: حتی اگر اصل را هم بر عدم انجام تخلف از سوی افراد بگذاریم من اگر در این کشور مسئول باشم کمترین اقدام که باعث آرامش و آسایش روحی و روانی مردم می شود، عزل تمام مدیرانی هست که چنین حقوق هایی را دریافت کرده اند.

    وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی که وقتی از افراد سوال می شود که قبول مسئولیت در هنگام سختی ها را بر چه اساسی پذیرفته‌اید و آن‌ها احساس تکلیف، رضای خدا و مردم را عنوان می کنند، نباید چنین حقوق هایی داده شود و مدیران دریافت کنند، حتی اگر به آن ها چنین حقوق‌هایی را بدهند و تخلفی هم انجام نشده باشد، مدیران نباید بپذیرند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزل همه این مدیران نتیجه بخش خواهد وگرنه با استعفای تعدادی از افراد و ماله کشی این قضیه حل نمی شود، گفت: اساس کار چیز دیگری است. عزم قوا به خصوص دولت باید جزم شود تا کار گروهی مستقل یا مشترک تشکیل داده شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این کارگروه باید مفرهای که باید می‌شود حسابداریها و مالی‌چی‌ها چنین اعداد و ارقامی را برای مدیران تلنبار کنند، بسته شود تا چنین اقدامی رخ ندهد، اظهار داشت: شنیدن این اخبار برای افرادی که مشکل مالی دارند، افکارو ذهن آن ها بهم می‌ریزد.

    کوهکن‌ریزی با بیان اینکه به منظور تسکین، آرامش و همچنین اینکه درسی شود برای دیگران باید همه این مدیرانی که دریافتی‌های نجومی داشته‌اند، عزل شوند، بیان کرد: در این صورت هیچ مشکلی هم با عزل این مدیران پیش نمی‌آید، گمان نکنیم که با این اقدام انقلابی مشکلی پیش می آید، چون در کشور قحط الرجال نیست.

    وی افزود: مجلس به خصوص کمیسیون اجتماعی و دولت به نوبه خودشان باید سریعا و در یک اقدام ضربتی قوانینی که چنین اجازه ای را به افراد می دهند، سریع بررسی کنند و اگر مفری وجود دارد اصلاح شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: این قوانین زیاد نیستند، بلکه قوانین مربوط به دولت، بانک ها، شرکت نفت، بیمه و برخی موسسات دیگر را باید مورد بررسی قرار دهند و مانع از پداخت چنین حقوق هایی شود./

     

  • برچسب ها : , , , , ,
  • نظرات کاربران در "عزل مدیران با فیش های حقوقی نامتعارف نتیجه بخش خواهد بود/ قوای سه گانه در این زمینه کارگروه تشکیل دهند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی