امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰:۱۲  آخرین بروزرسانی : دی ۲۴ام, ۱۳۹۵
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ | کد خبر : 2203
  • محسن کوهکن درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به هجوم کالاهای چینی به بازار ایران گفت: شرایط و قوانین چین برای ساخت و تولید کالا با بسیاری از کشورهای دنیا متفاوت است؛به طوری که یک تولیدکننده اروپایی در عرضه کالا استانداردهای لازم را رعایت می کند،در حالی که در چین،چنین مبنایی […]

    محسن کوهکن درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به هجوم کالاهای چینی به بازار ایران گفت: شرایط و قوانین چین برای ساخت و تولید کالا با بسیاری از کشورهای دنیا متفاوت است؛به طوری که یک تولیدکننده اروپایی در عرضه کالا استانداردهای لازم را رعایت می کند،در حالی که در چین،چنین مبنایی وجود ندارد.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: چینی ها خود را تولید کننده صرف دانسته و شعارشان این است که شما هر چه سفارش دهید، ما همان را می سازیم.

    سفارش ساخت کالای نامرغوب به چینی ها

    کوهکن با بیان اینکه چندعامل وجود دارد که کالاهای بی کیفیتی از چین وارد کشور می شود، خاطرنشان کرد: اولین عامل این است که سفارش دهندگان ایرانی به دلیل ارزان تر بودن قیمت تمام شده کالا، ساخت کالاهای بی کیفیت را به چینی ها سفارش می دهند و از این جهت اشکالی به طرف چینی بر نمی گردد.

    وی تصریح کرد: درهمین کشور چین خودوریی به نام «چیرمن» تولید می شود که از استانداردهای لازم در بازارهای اروپا و آمریکا برخوردار است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص عامل دیگر ورود کالاهای کم کیفیت گفت: در فرهنگ مصرفی ما به خصوص برای اقشار کم درآمد پائین بودن قیمت کالایی که می خواهند استفاده کنند،تعیین کننده و مهم است که این مسئله کار فرهنگی نیز می طلبد و از طریق رسانه ها باید به مردم توضیح داد.

    وی خاطرنشان کرد: هر چند برخی مواقع مردم ناچار به استفاده از کالایی با کیفیت کمتر هستند چراکه به عنوان مثال برای بچه ای که در سن رشد قرار دارد،باید کفشی خریداری شود که تنها تا ۶ماه تا یکسال که پای او بزرگتر می شود دوام داشته باشد؛بنابراین برای این مدت نمی شود کفشی با کیفیت بهتر که بالطبع قیمت بسیار بیشتری دارد، خریداری کرد.

    با باندهای قاچاق کالا برخورد شود

    کوهکن خاطرنشان کرد:عامل دیگر،واردکننده های سوء استفاده گری هستند که کالای نامرغوب وارد کشور می کنند که بعضا نیز این کالاها را از طریق مبادی غیررسمی و قاچاق وارد می کنند که باید با این دسته از افراد که به صورت باندی عمل می کنند، برخورد کرد.

    وی تاکید کرد:با کالاهای چینی که با هدف جبران کسری تولید در داخل و از طریق مبادی رسمی و قانونی با پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی وارد کشور می شوند،مخالفتی وجود ندارد؛اما باید کنترل شده و استاندارد کیفی برای آن تعیین کرد.

    عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هرچند که استاندارد کیفی برای کالا درچین وجود ندارد؛اما می توان این سوی مرز،استاندارد کیفیت را به عنوان شرط ورود این کالاها به کشور اعلام کرد،به این صورت که پس از شناسایی اقلام، واردات آن را تا حد تامین نیاز،آزاد گذاشته اما مشروط براینکه کالایی که وارد می شود باید استاندارد آن داخل گمرک تائید شود./

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: استاندارد کیفیت را باید به عنوان شرط ورود کالاهای چینی به کشور تعریف کرد"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی