امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۱:۴۷  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۷ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر : 2788
  • محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ عنوان کرد: بنده به این شکل بودجه نویسی اعتقاد ندارم، در سال های گذشته این مخالفت را عنوان کردم و در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ نیز در مخالفت با کلیات بودجه نکاتی ارائه دادم. عضو کمیسیون صنایع و […]

    محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۷ عنوان کرد: بنده به این شکل بودجه نویسی اعتقاد ندارم، در سال های گذشته این مخالفت را عنوان کردم و در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ نیز در مخالفت با کلیات بودجه نکاتی ارائه دادم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حال حاضر بودجه کشور شامل مجموعه اعداد و ارقام آشکار و پنهان و مجوزهای مختلف و بعضا معارض است، به اعتقاد من راه بودجه ریزی این است که دو یا سه سرفصل برای درآمد تعریف شود و بررسی های کارشناسی آن در مجلس انجام و اعلام شود که دولت در سال آینده چه اعدادو ارقامی از محل فروش نفت، محل مالیات و خدمات درآمد کسب کند و این درآمدها را در میزان مشخصی در سرفصل هایی مانند فرهنگی، سیاسی، نظامی و عمرانی هزینه کند.

    نماینده مردم لنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این دولت است که هزینه ها را باید بر اساس قوانین دائمی تامین کند، گفت: ما برای اداره کشور مجموعه قوانین دائمی داریم که شرح وظایفی برای دستگاهها مشخص کرده اما متاسفانه احکام دائمی را رها کرده و موضوعات را قالب در چند تبصره و ردیف‌های مختلف به صورت موردی در بودجه دنبال می کنیم.

    وی تاکید کرد: این شکل بودجه نویسی جز اینکه وقت خودمان را در مجلس تلف می کنیم و به فرعیات بپردازیم خروجی دیگری نخواهد داشت، معتقد هستم که بودجه نویسی نباید بیشتر از ۴ صفحه شود و مجلس نباید در جزییات ورود کند بلکه باید نظارت داشته باشد وبرای افزایش نظارت باید اطلاعات بودجه ای خود را بالا ببرد.

    اعتبارات تملک دارایی و عمرانی در بودجه ۹۶ تخصیص پیدا نکرده است

    کوهکن در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان تخصیص اعتبارات بودجه سال ۹۶ اظهار داشت: حداقل در استان اصفهان در خصوص تخصیص اعتبارات تملک دارایی و عمرانی تا آخر آذر ماه خبری از نیست البته ممکن است در باره ارائه اوراق مشارکت واسناد خزانه صحبتی به میان بیاورند که به همین موضوع نیز نقدی وارد است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اعتبارات استانی در بودجه یک کاسه شود، گفت: با نسیه کار کردن و استفاده از اوراق مشارکت دولت نمی تواند اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش عمران را تامین کند و با موکول کردن موضوعات به آینده تنها مشکلات کشور بیشتر می شود./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: بودجه کشور نباید بیش از چند صفحه باشد/ اعتبارات تملک دارایی و عمرانی در بودجه ۹۶ تخصیص پیدا نکرده است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی