امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵:۰۸  آخرین بروزرسانی : تیر ۹ام, ۱۳۹۸
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر : 3127
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۵ تیرماه) در حاشیه نشست کمیته امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی، با راشد بن المعضادی رئیس گروه دوستی و پارلمانی قطر دیدار و گفتگو کردند. در ابتدای این دیدار سیده فاطمه ذوالقدر رئیس گروه APA، ضمن قدردانی از حضور فعالانه […]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (۵ تیرماه) در حاشیه نشست کمیته امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی، با راشد بن المعضادی رئیس گروه دوستی و پارلمانی قطر دیدار و گفتگو کردند.

    در ابتدای این دیدار سیده فاطمه ذوالقدر رئیس گروه APA، ضمن قدردانی از حضور فعالانه و مؤثر قطر در نشست کمیته امور سیاسی به عنوان عضو ناظر APA،ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد حضور قطر بعنوان عضو دائم مجمع مجالس آسیایی (APA) باشیم.

    وی با اشاره به پیوندهای تاریخی و دیرینه دوکشور و با تأکید بر ارتقای سطح روابط اقتصادی فیمابین افزود: در روابط اقتصادی باید تلاش شود سطح همکاریهای دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

    محسن کوهکن عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاههای مشترک جمهوری اسلامی ایران و قطر در بسیاری از مسائل سیاسی و منطقه ای، افزود: همه کشورهای منطقه باید با مقاومت در مقابل اختلاف افکنی هایی که از خارج تحمیل می شود، زمینه ثبات، امنیت و همکاری بیشتری را در این منطقه فراهم آورند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال قطر گفت: سیاست تغییر ناپذیر ما، ایستادن در کنار دولتها و ملتهایی است که به منافع ملی شان فکر میکنند و از سیاستهایی که از بیرون بخواهد به ایشان دیکته شود، تبعیت نمی کنند.

    کوهکن تأکید کرد: دولت و ملت قطر در حال حاضر ، هزینه استقلال نظر خود را می دهند و این ارزشمند است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن، با اشاره اهمیت ارتقای همکاریهاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر ، ابراز امیدواری کرد: ظرفیت همکاریهاری اقتصادی در جهت منافع دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.

    هاجر چنارانی رئیس کمیته سیاسی APA نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش گروههای دوستی پارلمانی، در ارتقای سطح مناسبات پارلمانی ، سیاسی و اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با اشاره به فشارهای آمریکا و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا تلاش دارد در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه سنگ اندازی کند ولی موفق نخواهد شد.

    وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، با قطر همکاری نزدیک داشته باشد.

    راشد بن المعضادی رئیس گروه دوستی پارلمانی قطر نیز در دیدار با نمایندگان عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از مواضع و حمایت‌های موثر کشورمان از دولت و ملت قطر گفت: هم اکنون روابط سیاسی دوکشور در سطح خوبی قرار دارد و باید تلاش کرد تا سطح مناسبات  اقتصادی دو کشور نیز گسترش یابد.

    وی تاکید کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود بویژه ایران، محکم تر از گذشته در برابر بدخواهی ها و توطئه‌ها ایستاده است.

    راشدبن حمد المعضادی افزود: امروز اراده خوبی برای توسعه همکاری‌ها، میان ایران و قطر وجود دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برگسترش همه جانبه روابط دو کشور تلاش کرد.

    رئیس گروه دوستی پارلمانی قطر ابراز امیدواری نمود گروه دوستی پارلمانی قطر در آینده ای نزدیک، به جمهوری اسلامی ایران سفر نماید./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:

    @mohsenkoohkan

    🔹ایتا:

    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:

    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "دیدار نمایندگان عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی با رئیس گروه دوستی و پارلمانی قطر"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی