امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲:۴۲  آخرین بروزرسانی : تیر ۹ام, ۱۳۹۸
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر : 3124
  • محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، مبنی بر واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها را باید به فال نیک گرفت چراکه سایه سنگین دولت از سر این شرکت‌ها برداشته می‌شود. […]

    محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، مبنی بر واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها را باید به فال نیک گرفت چراکه سایه سنگین دولت از سر این شرکت‌ها برداشته می‌شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها، می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند اما پس از آن نیز باید نظارت‌های لازم صورت گیرد تا مدیریت و هیات مدیره براساس رای صاحبان سهام و  مجمع انتخاب شود در صورت تحقق این مهم واگذاری سهم دولت در خودروسازی‌ها اثرات مثبتی بر رفع مشکلات و بهبود شرایط ین شرکت‌ها دارد.

    واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها و فروش اموال مازاد را به دنبال دارد

    پس از واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی‌ باید شرایطی در نظر گرفته شود تا دولت دخالتی در امور این شرکت ها نداشته باشد و تنها مسئول سیاست گذاری باشد.

    وی اظهار کرد: در صورت واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها این شرکت ها خود را پیدا کرده و با تصمیمات درستی مانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌ها، فروش اموال مازاد، حذف هزینه‌های سربار و به روز کردن سرمایه‌ها قیمت خودرو  را کاهش داده و دست اندازهای موجود را رفع کند.

    استفاده بهینه از اموال بالقوه و بالفعل خودروسازی ها با واگذاری سهام دولت

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اولین نتیجه واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها استفاده بهینه از اموال بالقوه و بالفعل ین شرکت ها باشد.

    دولت باید ظرف مدت ۳ سال تصدی گری خود را در خودروسازی پایان دهد

    وی با اشاره به ماده ۲ طرح ساماندهی بازار خودرو، ادامه داد: مجلس دولت را مکلف کرد تا ظرف مدت ۳ سال تصدی گری خود را در خودروسازی پایان دهد چراکه معتقد است با حذف دخالت دولت بخش خصوصی وارد میدان شده و از آنجایی که این بخش به دنبال سود است تمام تلاش خود را برای بهینه شدن تولید اتنجام می دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی‌ باید شرایطی در نظر گرفته شود تا دولت دخالتی در امور این شرکت ها نداشته باشد و تنها مسئول سیاست گذاری باشد./

    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:

    @mohsenkoohkan

    🔹ایتا:

    eitaa.com/mohsenkoohkan

    🔹سروش:

    sapp.ir/mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: هیات مدیره خودروسازی‌ها براساس رای صاحبان سهام انتخاب شوند"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی