امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴:۵۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۲ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ | کد خبر : 436
  • احزاب و تشكل‌هاي سياسي در هفته گذشته با رويدادهاي مهمي همراه بود كه طي اين گزارش آن رويدادها را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور مي‌كنيم.

    به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي چيزي كمتر از ۵ ماه به مهم‌ترين اتفاق سياسي كشور باقي مانده است كه به جز چند كانديدا سايرين تاكنون تصميم قطعي خود را براي حضور و يا عدم خود در انتخابات  اعلام نكرده‌اند.

    اما احزاب و تشكل‌هاي سياسي طي هفته گذشته با وقايع مهمي همراه بود كه طي اين گزارش اين رويدادها و وقايع را با شما مخاطبان محترم باشگاه خبرنگاران مرور مي‌كنيم.

    حسن روحاني تصميم قطعي براي شرکت در انتخابات نگرفته است

    حجت‌الاسلام ‌”علي عسگری” در حاشیه مراسم ختم محمدکاظم مرعشی برادر همسر “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در جمع خبرنگاران درباره تصمیم “حسن روحانی” برای کاندیداتوری در انتخابات اظهار داشت: هنوز آقای روحانی تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا نگرفته و در حال بررسی است.

    غفوري فرد: محمدرضا بهشتي اولين خروجي ميان آراء اصلاح‌طلبان بوده است

    “حسن غفوری‌فرد”  در حاشیه مراسم ختم محمد کاظم مرعشی برادر همسر “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در جمع خبرنگاران درباره شعار زنده باد بهار رئیس جمهور اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند که منظورم امام زمان (عج) است ولی در هر حال این شعار در بسیاری از گروه‌ها مطرح می‌شود و برای جناح‌های سیاسی و مردم این امر مشتبه شده است.

    نماینده مجلس هشتم در مجلس شوراي اسلامي درباره معرفي کاندیدای اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي گفت: قرار بود پنج‌شنبه کاندیدا معرفی شود که هنوز معرفی نکرده‌اند اما ظاهرا رای‌گیری انجام شده که “محمدرضا بهشتی” نفر اول بوده ولی هنوز اعلام نشده است.

    “محمدرضا تابش”  در حاشیه مراسم ختم محمدکاظم مرعشی برادر همسر “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در جمع خبرنگاران درباره حضور “محمد خاتمی” در انتخابات آتی گفت: دغدغه خاتمی حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات است و شرایط حضور برای همه جناح‌های سیاسی فراهم شود؛ کاندیدا داشته باشند تا زمینه مشارکت حداکثری بوجود آید.

    جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه اعلام موجودیت کرد

    جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه در بیانیه‌ای موجودیت خود را به طور رسمی اعلام کرد.

    مشايي در انتخابات کانديدا نمي‌شود

    عباس امير‌ي‌فر مشاور رئيس‌جمهوري در حاشيه مراسم چهلمين روز درگذشت آيت‌الله حاج آقا مجتبي تهراني در جمع خبرنگاران درباره کانديداتوري مشايي در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: طي سوالي که از مشايي درباره کانديداتوري در انتخابات از او پرسيدم، وي اعلام کرد که در انتخابات نامزد پست رياست جمهوري نمي‌شود.

    جبهه پيروان سه گزينه را به اصولگرايان معرفي مي‌كند

    سيد كمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: اكثر احزاب زير مجموعه جبهه پيروان ليست انتخاباتي خود را به شوراي مركزي ارائه داده‌اند كه مشتركات بسياري در اين ليست‌ها وجود داشت.

    سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري اعلام كرد:‌ تاكنون حدود ۷ نفر در نتيجه بررسي‌هاي انجام شده از سوي دبيران كل مشخص شدند كه در نهايت از ميان آنها ۳ نفر به عنوان كانديداهاي مورد نظر جبهه پيروان به جامعه اصولگرايي كشور معرفي خواهند شد.

    “باهنر” كانديداي پيشنهادي رياست‌جمهوري جامعه نمايندگان ادوار

    محسن كوهكن دبير كل جامعه نمايندگان ادوار  درباره كانديداي پيشنهادي جامعه نمايندگان ادوار اظهار داشت: جامعه نمايندگان ادوار، “محمد‌رضا باهنر” را به عنوان كانديداي پيشنهادي خود به جبهه پيروان اعلام كرد و مقرر شده تا جلسه‌اي با وي درباره حضورش در انتخابات داشته باشيم.

     “تقوا” شاخص انتخاب نامزدهاي رياست‌جمهوري باشد

    حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه  پيشنهاد من اين است که مسئولين بيش از سطوح عادي جامعه تقوا را رعايت كند؛ تقوا براي مسئولين نسبت به عموم مردم، واجب‌تر است.

    معرفی کاندیدای ریاست جمهوری از بین اعضای شورای مرکزی جوانان ایران امروز

    مجید گروسی دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز گفت: جبهه جوانان ایران امروز در نظر دارد یک نفر از اعضای شورای مرکزی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ معرفی کند.

     آغاز رايزني‌هاي شريعتمداري براي ائتلاف ميان کانديداهاي اصلاح‌طلب

    سخنگوي انتخاباتي محمد شريعتمداري گفت: شريعتمداري تلاش دارد تا در قالب کميته‌اي ايجاد وفاق و ائتلاف ميان کانديداهاي اصلاحات را دنبال کنند.

    اسب “مهدي چمران” براي انتخابات “رياست‌جمهوري” زين شده‌ است

    حسن بيادي دبير کل جمعيت آبادگران انقلاب اسلامي با بيان اينكه احتمال قوي مبني بر حضور وي براي انتخابات “رياست جمهوري” به وجود آمده است، اسب «محسن رضايي»، « محمدباقر قاليباف» و «مهدي چمران» براي انتخابات “رياست‌جمهوري” زين شده‌ است.

    بهتر است “آيت‌الله هاشمي” در جايگاه راهنما براي اصلاح‌طلبان باشند

    مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به نزديکي و قرابتي که ميان اصلاح‌طلبان و آيت‌الله هاشمي وجود دارد با راهنمايي‌ها و مشورت‌هاي ارزنده وي اصلاح‌طلبان مي‌توانند حضور و بروز مثبتي در عرصه داشته باشند.

     لیست نهایی جبهه پایداری ۵ نفره شد/ ائتلاف پایداری با کاندیدای دولت منتفی است

    کامران باقری لنکرانی سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در گفتگوي تفصيلي با باشگاه خبرنگاران، به تشريح ديدگاه‌هاي خود در ليست نهايي جبهه پايداري براي انتخابات رياست‌جمهوري، آخرين وضعيت حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، نظر جبهه پايداري درباره گزينه دولت در انتخابات، ائتلاف ۱+۲ و منسوب بودن برخي افراد اين ائتلاف به رهبري، احتمال كانديداتوري لنكراني و … از جمله موضوعاتي است كه سخنگوي جبهه پايداري در اين گفتگو به تشريح آن پرداخته است.

    قسمتي از اين گفتگو را مي‌خوانيد:
    آيا “جبهه پایداری” با سایر گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی ائتلاف می‌کند؟

    با توجه به آنچه از شرایط جامعه رصد کرده‌ایم به نظر می‌رسد “جناح اصلاح‌طلب” در انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت گسترده با “پرچم اصلاح‌طلبی” حاضر نمی‌شود و عمده تلاش آنها برای پیروزی در “انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا” خواهد بود.

    در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اگر حضور پیدا کنند، کاندیدای مورد‌نظرشان جریان‌ساز نیست و با توجه به تفاوت ذاتی جناح اصلاح‌طلب با جبهه پایداری، ائتلاف با آنها به طریق اولی منتفی است.

    “گروه وابسته به دولت” نیز در انتخابات کاندیدا دارد و آن را معرفی خواهند کرد؛ بخشی از افراد فعال در قوه مجریه در حال تلاش برای حضور در انتخابات هستند اما ما با آنها اختلافات مبنایی داریم و در برخی از مباحث نظرات آنها را درست نمی‌دانیم بنابراین امکان همکاری یا داشتن کاندیدای مشترک با آنها عملا ممکن نیست؛ سایر جریان‌های حاضر در صحنه هم کاندیداهایی را معرفی کرده‌اند که ما در مبانی اداره کشور با آنها اختلاف نظر داریم؛ برخی کاندیداها نیز هستند که به صورت پنهان فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

    به همه این دلایل اگر شرایط جامعه به همین نحو بماند و مقتضیات جدیدی حاصل نشود، جبهه پایداری در انتخابات آینده به صورت مستقل کاندیدا معرفی می‌کند.

    اولين واکنش “فتاح” نسبت به کانديداتوري‌اش در انتخابات

    وزير نيروي دولت نهم در واکنش به پرسشي مبني بر کانديدا شدن در انتخابات گفت: امروز نمي‌خواهم درباره اين موضوع صحبت کنم.

     باهنر: اگر شرايط تغيير کند از کانديداتوري در انتخابات شانه خالي نمي‌کنم

    دبير کل جامعه اسلامي مهندسين ضمن قدرداني از گروه‌ها و افرادي که از وي براي کانديداتوري در انتخابات دعوت کرده‌اند، گفت: من اعلام کرده‌ام كه کانديدا نمي‌شوم اما اگر شرايط تغيير کند از مسئوليت کانديداتوري در انتخابات شانه خالي نمي‌کنم.

    عرصه سیاست پارک عمومی نیست

    منوچهر متکی وزیر سابق امورخارجه كشورمان چهارشنبه شب ۲۶ بهمن در جمع مردم در حسینیه انصارالحسین مشهد به ارائه دیدگاه‌های مختلف درباره مسایل کشور پرداخت.

    وي گفته است كه مواجهه با دنیای امروز قاعده دارد، عرصه سیاست به مانند پارک عمومی نیست که هر کسی در آن قدم بزند و اظهار نظر کند، مواجهه با دنیای امروز قاعده دارد، عرصه سیاست به مانند پارک عمومی نیست که هر کسی در آن قدم بزند و اظهار نظر کند.

    پیروی از دستورات مقام معظم رهبری براي کنار گذاشتن اختلافات از واجبات است

    رئيس مجلس خبرگان رهبري در جلسه هيات رئيسه خبرگان رهبري كه ۲۶ بهمن ماه گفت: وحدت از ضروری‌ترین مسئولیت‌های کارگزاران نظام است، مردم باید وحدت را در مسئولین مشاهده کنند، پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن اختلافات از واجبات است و مقتضی است که همگان حرمت مسئولین را حفظ کنند و بدیهی است که روش‌های غیر اخلاقی قطعاً مضر به انقلاب است.

    دفتر مرکزی مجمع متخصصین غرب استان تهران افتتاح شد

    دفتر مرکزی مجمع متخصصین غرب استان تهران در شهرستان بهارستان امروز با حضور خسرو نصیرزاده دبیرکل این مجمع و جمع کثیری از مسئولین، دانشجویان، فرهنگیان و نخبگان طی مراسمی رسما افتتاح شد.

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "“محمدرضا بهشتي” اولين خروجي ميان آراء اصلاح‌طلبان/ اسب “چمران” براي انتخابات زين شده است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی