امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵:۴۰  آخرین بروزرسانی : دی ۱۵ام, ۱۳۹۴
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ | کد خبر : 201
  • عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: اگر تابلو و اسم یک حزبی مرتکب خلاف شده باشد و افرادی بخواهند این تابلو را بردارند و اسم دیگری روی آن بگذارند، در حقیقت به سخره گرفتن قانون و دستگاه قضایی است. «محسن کوهکن» عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفتگو با خبرنگاراحزاب باشگاه […]

    عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: اگر تابلو و اسم یک حزبی مرتکب خلاف شده باشد و افرادی بخواهند این تابلو را بردارند و اسم دیگری روی آن بگذارند، در حقیقت به سخره گرفتن قانون و دستگاه قضایی است.
    «محسن کوهکن» عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفتگو با خبرنگاراحزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تحرکات عده‌ای از اصلاح‌طلبان برای تأسیس حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، اظهار داشت: اگر تابلو و اسم یک حزبی مرتکب خلاف شده باشد و افرادی بخواهند این تابلو را بردارند و اسم دیگری روی آن بگذارند، آیا این کفایت می‌کند؟ قطعا این طور نیست؛ این در حقیقت به سخره گرفتن قانون و دستگاه قضایی است.

    وی در ادامه تأکید کرد: رأیی که از سوی دادگاه برای انحلال یک حزب صادر می‌شود، به رفتار یا گفتار یکی از اعضا یا همه آن‌ها برمی‌گردد و این حکم همه اعضای حزب را در برمی‌گیرد.

    کوهکن افزود: چنانچه دادگاه افرادی را به صورت کوتاه‌مدت یا مادام‌العمر از فعالیت سیاسی محروم کند، طبیعی است که این افراد نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

    وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر رأی دادگاه مبنی بر انحلال یک حزب صادر شد و در عین حال افراد آن حزب از فعالیت‌های قبلی خود پشیمان و سابقه محکومیت سیاسی و اجتماعی هم نداشته باشند و بخواهند یک حزب جدیدی تشکیل دهند، این موضوع مستلزم آن است که دادگاه به این قطعیت برسد که این افراد، واقعا از فعالیت‌های سابق خود توبه کرده‌اند.

    کوهکن در همین‌باره گفت: وقتی دبیرکل آن حزب منحله (مشارکت) می‌آید و با یک تفاخری جوری صحبت می‌کند که گویا نظام در قبال آن‌ها اشتباه کرده است، این مسأله بیان می‌کند که هیچ‌گونه تبری از اقدامات گذشته خودشان نکرده‌اند.

    نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیرندگان باید تصمیم لازم را برای عدم مجوز به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بگیرند، اظهار داشت: ده‌ها دلیل محکم وجود دارد که فتنه ۸۸، طراحی دشمنان درجه یک ما و یک حرکت براندازانه بود؛ اگر بخواهیم ساده‌انگارانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که این‌ها در زمین دشمن بازی کردند.

    کوهکن گریزی هم به حزب تازه تأسیس ندا زد و در همین‌باره گفت: ما قطعا با فعالیت عده‌ای از جریان اصلاحات که بخواهند زیر سقف نظام و با پذیرش مشی نظام فعالیت بکنند، موافق هستیم و لایه تندرو اصلاحات از همان روزهای اول نتوانستند بغض خودشان را نسبت به حزب «ندا» پنهان بکنند.

    عضو جبهه پیروان تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم که تندروهای اصلاح‌طلب با تشکیل حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی» قصد دارند که با حزب ندا مقابله کنند، اما طبیعی است نگرانند از اینکه نسل جوان با آن انگیزه و هیجانی که دارد، بخواهد در چارچوب نظام فعالیت کند.

    وی خاطر نشان کرد: نتیجه تشکیل احزابی همچون ندا و اتحاد ملت ایران اسلامی انشقاق در بین نیروهای اصلاح‌طلب است.

  • برچسب ها : ,
  • نظرات کاربران در "تأسیس احزاب منحله با تابلوی جدید به سخره گرفتن قانون و دستگاه قضاست"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی