امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۴:۳۱  آخرین بروزرسانی : مرداد ۵ام, ۱۳۹۶
آرشیو مطالب
  • تاریخ انتشار خبر : پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر : 2565
  • محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اصولگرایی و اصلاح طلبی به معنای مجموعه ای از افراد است که در یک سری اصول هم عقیده هستند، گفت: این جریانات صرفا در برخی اتفاقات متفاوت فکر می کنند. تکثر سلایق مختلف در یک جریان سیاسی با پذیرش اصول قابل […]

    محسن کوهکن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اصولگرایی و اصلاح طلبی به معنای مجموعه ای از افراد است که در یک سری اصول هم عقیده هستند، گفت: این جریانات صرفا در برخی اتفاقات متفاوت فکر می کنند.

    تکثر سلایق مختلف در یک جریان سیاسی با پذیرش اصول قابل قبول است

    نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کسانی در یک جریان جمع می شوند از نظر اصول و مبانی و راه و روش تلاش می کنند در یک مسیر حرکت کنند، عنوان کرد: اگر چنین تعریفی را از اصولگرایی بپذیریم، امر تکثر سلایق مختلف با دیدگاه های مختلف در صورت قبول داشتن مبانی به صورت طبیعی نباید باعث ایجاد انشقاق شود.

    وی انشقاق را زمانی وارد دانست که تشکیلاتی با اساسنامه جدید وارد شود که عده ای از ساختار آن را قبول نداشته باشند و از آن خارج شوند.

    کسانی که تکروی کنند با ادبیات سیاسی آشنایی ندارند

    کوهکن ادامه داد: اگر قرار باشد نواصولگرایی ارزیابی گفتاری، رفتاری و گفتمانی داشته باشد خوب است چرا که هر جریانی نیاز به یک بازنگری در رفتار و گفتار خود دارد و لازم است جریان سیاسی با حفظ اصول و مبانی به روز شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه کسی که بخواهد تک روی کند قطعا با ادبیات سیاست آشنایی ندارد، یادآور شد: علیرغم این موضوع لازم است پای قشر جوان و نوجوان به صحنه باز شود تا فعالیت کنند اما در کنار این، افراد کهنه کار نقش ستون فقرات حزب را داشته که قرار نیست در همه نقاط کار مثلا در لیست های انتخاباتی حضور داشته باشند.

    وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر در عالم سیاست کسی به سمت حذف افراد باتجربه برود قطعا ضرر می کند، اظهار داشت: افراد باتجربه باید در اتاق های فکر حضور داشته باشند.

    خروجی خردجمعی خمیرمایه قوی‌تری دارد

    کوهکن در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا طرح ضرورت ایجاد نواصولگرایی به خاطر دلخوری برخی افراد از اتفاقات انتخاباتی است، عنوان کرد: این ها گمانه زنی است که شاید خیلی براساس واقعیت نباشد و نکته این است که اشخاص حقیقی که برای یک جریان سیاسی زحمت کشیده اند باید بدانند خروجی خرد جمعی قطعا خمیرمایه بیشتر و آهنگ قوی تری دارد و می تواند مفیدتر واقع شود.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فردی به تنهایی ورود کرده و همفکران خود را قبول نداشته باشد تنها می ماند و شکل حزبی نمی گیرد تا موفق شود لذا باید ظرفیت های جدید در کنار سایر ظرفیت های یک جریان سیاسی قرار گیرد تا توفیق پیدا کند./
    🌷کانال رسمی محسن کوهکن🌷:
    @mohsenkoohkan

  • برچسب ها :
  • نظرات کاربران در "کوهکن: ایجاد نواصولگرایی صرفا با نگاه بازنگری در عملکرد اصولگرایان مثبت است"
    مطـالب تصادفــی
    شبکه های اجتماعی